Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av toxikolog
Hej! Härligt att hitta ett sånt här forum! Jag är mycket sugen på att prova bärsjal när mitt andra barn ska komma i slutet av juli. Jag har aldrig haft sjal tidigare, bara brottats med BabyBjörn bärsele och höftbärsele, men tyckte att bägge blev rätt tunga till slut.
Jag är väldigt kort (dock inte jättesmal) och sommaren kan vara varm så mina funderingar går mot någon tunn elastisk sjal, men ni med erfarenhet kanske kan hjälpa mig att välja och kanske tipsa om vad jag bör tänka på. Tacksam för svar!
Av LL
En tunn, smal elastisk sjal borde väl vara det bästa för dig. Då rekommenderar jag Pikku Ruu som säljs på www.sjalar. nu. Den är helelr inte så lång som andra elastiska sjalar heller.

En del säger att den är lite för smal inte avlastar lika bra som de kraftigare elastiska sjalarna, men för dig som inte är så stor och som får en bebis mitt i sommarhettan kan den nog bli perfekt. När bebisen växer på sig och vinterkylan kommer kan du ju köpa en stadigare, vävd sjal istället, om det visar sig att du gillar att bära på det här sättet.

mvh Lise-Lotte
Användarens profilbild
Av KATARINA
Ultimate Baby Wrap från Stellaris som jag tror är lite svalare än andra elastiska sjalar.
Användarens profilbild
Av Tabby
Röstar oxå för Pikka-ruu.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hug-a-buben är sval.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag är oxå kort (150cm), och jag har en tunn pikku ruu och den är 4,40 lång. Den sjalen är jätteskön:-)

Någon längre elastisk sjal vill jag inte ha! Eftersom sjalen är elastisk, så blir den ju liksom längre när man drar i den.... Jag får mer över på den, än vad jag får när jag knyter en vävd sjal (Hoppiz), som är 4.60 lång.

JAg har använt min PR till nyfödd, och det rekommenderar jag.
Av toxikolog
Tack för era svar! Nu har jag haft möjligheten att se en Hug-a-bub i verkligheten och jag föll nog mer eller mindre för den. Såvida någon inte ser en massa fler fördelar med en Pikku-Ruu (mer än att den är lite billigare)? Känns som jag börjar bli riktigt sjalsugen trots att jag inte än har bebisen än. :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?