Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tintin
Sarah:
Jag har läst dina inlägg både här och på familjeliv så ditt svar var visst till hjälp! Jag vill precis som du ha en sjal som man snabbt får på sig om hon inte vill sitta i vagnen men samtidigt gillar jag idén med att bära mitt barn nära på en mysig långpromenad. Hon vill ju oftast ändå upp efter en stund så då får jag bära henne OCH dra vagnen. Min ena axel är helt slut.

Vart köpte du dina sjalar? Blev det alldeles förfärligt dyrt? Är du nöjd? Hur lång tid tog det att få dem? Är det svårt att lära sig knyta långsjalen? Får man ont i rygg eller axlar av pouchen? Och en töntigare fråga, ser det dumt ut om man väljer en sjal med en massa färg när man ska passa ihop det med kläderna man har på sig? Det finns ju så många fina färger.
Användarens profilbild
Av Tintin
Tyrasmamma:
Tack för ditt svar! Vart säljer de didymossjalar? Jag tror inte jag har sett dem ännu. Jag har idag skickat ett mail om prisförfrågan om jag skulle välja att köpa två sjalar. Får se vad de säger. Det lutar nog åt någon slags långsjal och en pouch. Vet inte vilken långsjal ännu bara. Ellaroon är fin men Amazonas anitgua är billigare. Jag gillar att de är tunnare då jag blir så varm när jag bär och så kommer man ju att klä på sig alltmer nu då det blir kallare. Kommer du på några fler tips så skriv, skriv, skriv! =)
Användarens profilbild
Av Anna
didymos säljs på www.activebabycare.se och är ganska lik storchenwiege och girasol sjalarna eftersom de är vävda på samma sätt.

Ella roo och Amazonas antigua är likvärdiga om du frågar mig. Ella roon kanske något lite tunnare, men antiguan tycker jag är finare i färgerna.
Användarens profilbild
Av sarah
Hej Tintin!
Jag kan inte låta bli att le för jag känner så väl igen mig i dina frågor :-)

Jag köpte mina sjalar hos Leffes och mias:
http://www.leffesomias.com/

Fick lite rabatt 150:- tror jag det blev. Betalade runt 1140:- för båda sjalarna samt frakten och fick hem dem efter 4 eller 5 arbets dagar.

Det ÄR dyrt men jag är faktiskt nöjd. Från början var jag lite tveksam på långsjalen.
Det är lite krångligt. Inte själva knytningen (fick med en bra beskrivning på X omslut II = jätte bekväm) det gick faktiskt riktigt lätt. Men att justera så det blir lagom tight och sen få i barnet, men det blir lite lättare för varje gång. dessutom kändes det lite ovant att bära. Lite varmt och tight men det blir också mindre ovant för varje gång. Och i dag var jag riktigt riktigt nöjd med min långsjal efter en långpromenad. Det gör verkligen inte ont någonstans. Det känns lite ovant i ryggen men det gör inte ont.

Pouchen är jätte bra komplement till vagnen. Den avlastar mkt bättre än en Bärsele, men man kanske inte kan bära 1h utan att få ont. jag hade min tjej i den i affären (ville inte sitta i vagn) och på hemvägen, ca 35 minuter och jag hann inte få ont någonstans, men det är klart det kändes lite i axeln.

Jag tvekade också lite på det här med färg. Jag tycker de här färglada randiga är jätte jätte fina och var så sugen, men man är ju lite mesig också och vill inte tröttna eller inte färgmatcha.
Så jag köpte en svart pouch och en färglad storkis (inka fägen).
jag resonerade som så att den svarta kommer man ju ha lite då och då när bebisen inte vill sitta i vagn till exempel och då har man kanske inte tänkt på att välja kläder som passar till. Medan ska jag ut med långsjalen så vet jag ju det på förhand och kan tänka lite på vad jag väljer för kläder den dagen.
berätta gärna vad du väljer!
Användarens profilbild
Av Tintin
Åh, tack för ditt svar!
Jag har kommit i kontakt med en återförsäljare som jag ska boka träff med så jag får testa sjalar innan jag bestämmer mig. Men jag känner mig väldigt inne på det här och vill ha en sjal nu på stört ju! =)

Inkasjalen är jättefin! Smart tänkt det där med färgvalen!

Ojsan, nu fick jag mail från återförsäljaren som jag ska få träffa på onsdag, hurra! =)
Användarens profilbild
Av Tintin
Tack igen för dina svar! Ni är så gulliga allihopa och hjälpsamma, tack, tack! =)
Användarens profilbild
Av Kristina
Kreativ är väldigt lik pouchen festival, lika snygg mao. :)
Användarens profilbild
Av Tintin
Wiihooo! Nu skickade jag iväg en beställning på en Amazonas Antigua i färgen kreativ! De flesta säger att en långsjal är det bästa alternativet så jag struntar i pouchen ett tag i alla fall. Hoppas den kommer så snart som bara möljigt, längtar redan ( mailade beställningen för typ tre sekunder sedan).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?