Hej!
Tack snälla ni för era svar!
Lite mer info och anledning till att jag frågar...Mitt första barn bar jag från att hon var nyfödd i en Looma sino trikå-sjal som hon i princip bodde i dygnet runt. När hon blivit lite äldre skaffade jag även en vävd sjal från Little frog som också använts en hel del. Dessutom hade vi ärvt en ergobaby 360-sele från kusinerna som har varit det vi använt den senaste tiden. Nu är hon drygt 1,5 år och bärs inte så mycket alls längre.
MEN nu har barn nr 2 på väg och jag fick syn på ”Tula free to grow” wrap conversions, vilket jag tyckte verkade perfekt. Mjukt sjaltyg i kombination med enkelheten med sele. Dock är de väldigt dyra!! Ergobabyn tycker jag absolut är för klumpig för en liten nyfödd bebis, men om det finns någon variant på sele eller liknande som är smidig med mjukt tyg skulle jag gärna vilkankomplettera med en sådan.
Googlade vidare och insåg att det verkar finnas olika varianter som är något slags mellanting mellan sele och sjal, och tänkte det är bäst att fråga här om det finns någon som har tips och erfarenheter