Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Bremic
#9516846
Hej.
Jag har en nu 2 månaders bebis och funderar på att köpa en sjal som jag kan ha i sommar när vi badar. Hon har en storebror så det skulle underlätta att ibland ha "händerna fria". Jag har dock aldrig använt sjal utan har en vanlig bärsele som jag tycker funkar helt on de korta stunder vi använt den. Dick funkar ju inte selen i vatten. Vad ska jag välja för typ av sjal, ringsjal eller vanlig. Är lite nervös över vanlig sjal då jag aldrig använt sjal o det ser lite krångligt ut... Vill gärna ha material som torkar fort o som skyddar mot solens strålar. Är det någon som har tips på vart jag kan köpa en eller till och med säljer sin gamla vore det toppen!

Tack på förhand!
Av Mery
#9516850
Hej, och välkommen hit! :)

Det ska finnas vattensjalar i någon sorts snabbtorkande tyg. Jag tror att det brukar vara ringsjalar. Jag vet tyvärr inte var man köper dem nya men har sett någon till salu här någon gång, så förhoppningsvis är det någon som har och vill sälja.
Användarens profilbild
Av zink
#9516863
Välkommen :hello:

Tänkte att det kunde finnas köptips här http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=190884 men det gjorde det inte. *Men* tråden är ju typ 6 år gammal så du kan ju PM:a de som skrivit att de har en, de sjalar kanske inte längre och har sin liggandes nån stans till salu... ;-)
Av krakri
#9516869
zink skrev:Och Krakri som är aktiv här nu har tydligen köpt från ett ställe ifjol

http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=234605
Hej och välkommen till Sjalbarn!

Om barnet är hyfsat stabilt skulle jag också rekommendera en vattensjal. Den är vanligtvis gjord av meshtyg som torkar väldigt fort. De flesta vattensjalar är ringsjalar som man bär över en axel. Det är enkelt att ta barnet ut och in och du har händerna fria. Det är inte heller svårt att lära sig bära i den då man inte knyter dem utan du spänner tyget med hjälp av två ringar.

Jag köpte min sjal på AliExpress (se länken som Zink postade). Tänk på att dessa produkter ofta inte är testade enligt vår säkerhetsstandard men det är enkelt att kolla sömmarna tycker jag. Om du inte vill köpa där är en bra lösning att köpa meshtyg i en tygaffär och så knyter du med en enkel knyt. (Finns bra videoinstruktioner på Youtube t.ex.) Eller en begagnad sjal såklart. Det finns en köp-/säljtråd här samt en bra grupp på Facebook. :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?