Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maraja84
#9513346
Jag och min man ska adoptera ett barn från Sydafrika, de vi vet är att barnet är under 4 år.....
Vi har köpt en ErgoBaby Bärsele men jag börjar nu fundera på en bärsjal med.
Hur väljer man rätt modell på sjal och hur väljer man bäst storlek?

Det är bra om sjalen är tunn och luftig
Av mammatillE
#9513350
Grattis :vågen:

Klokt att köpa bärdon!! Om barnet inte är jättelitet vill jag rekommendera att köpa en toddler-sele,,eller atr köpa en toddler-sele när barnet blir större. Vi hade wompat toddler men det finns massor av sorter.. Fördelen med en större sele är att det inte blir så svajigt och därmed bättre avlastning. Ergo är kanonbra sele att börja med! En av de skönaste selarna tyckte jag!!

Sjalar finns det många olika sorter. Det var längesen jag använde det så någon annan svarar nog bättre. När det gäller längd beror det på vilka knytningar man vill kunna göra och hur stor kropp man har men jag tror att 5 meter funkar bra till det mesta. :D
Användarens profilbild
Av Teusa
#9513352
Jag tycker det oftast brukar rekommenderas en sjal i 100% bomull som första sjal. Köper ni en begagnad är den redan inbruten och gosig. Köper ni en helt ny sjal se till att bryta in den ordentligt så blir den lättare att knyta.

Det finns (eller har funnits jag hittar den inte nu) en tabell så en enkelt utifrån sin klädstorlek kan hitta rätt sjalstorlek.

Om ni får ett äldre barn så köp en toddlersele istället. Selen ska gå från knäveck till knäveck.

Min man gillar Mei Tai bättre än sele för han tycker den är lättare att få på sig om en inte får hjälp. (Det är ett spänne på selen som ska knäppas på ryggen.)

Mei Tai håller på att byta namn. Den kallas numera Bei Dai eller nåt jag inte kommer ihåg :roll: eller knytsele. Olika tillverkare kallar det dessutom olika namn tex didy tai.

Välkommen till en (i början) krånglig, men underbar sjalvärld!
Användarens profilbild
Av jenn79
#9513357
Grattis :vågen:

Håller med ovanstående att köp en toddlersele istället. De brukar funka från något år, om än stora då. Eller avvakta tills ni får barnbesked så ni vet lite mer.

Köp hellre än för lång än en för kort vävd (bomull) sjal.
WWW.knytan.se eller www.kokobello.se hjälper till att hitta rätt.
Eller kolla här på köpes/säljes.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?