Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej på er!

Vi hade en BabyBundler endast när Meja var liten och bar en del i den och var väl nöjda med den..

Men nu när tvåan kommer i November funderar jag på om det är skönare att bära i en vävd eftersom den avlastar bättre?
Jag planerar att ungen typ ska bo i sjalen första månaderna (dvs fleraflera timmar om dagen att bära för mig) eftersom Meja är så krävande och det är mysigt att bära nära :wink:

Vi sålde babyBundlern och har nu en Didy Ellips och vill komplettera med EN sjal till. Men vilken?
En elastisk eller vävd och vilken sort? Vi vill ha en som är 4,7 m ungefär...

Vad tycker ni? :?: :roll:
Senast redigerad av ClaraochMeja den ons maj 31, 2006 16:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Droppen
Hmmm, svår fråga!

Jag har redan från början burit i vävd när jag burit länge, men använt trikåsjalen vid kortare "bärningar".
Nu när vår son är 3 mån och väger 6,7 kilo har jag (för ett tag sedan) gått över till att endast använda vävd.

Så om ekonomin tillåter skulle jag köpa en av varje till! :P
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Tack för ditt svar :-)

Och om vi bara har råd med en sjal till - vilken väljer vi då? :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Då skulle jag välja en vävd, gärna begagnad så den redan är mjuk och gosig.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Zandrama: Bra alternativ med en begagnad inburen sjal ;-) Den borde ju vara mukare till en bebis..

Men en nyfödis kan alltså också ligga bekvämt i en vävd?
Har du nån speciell typ som du rekommenderar? Jag är så dålig på det här... :(
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag skulle också säga en vävd. Jag övergick till vävd redan när min bebis var 2 veckor.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag skulle välja en trikå, jag tycker att det är skönare när man ska bära hela dagen.
Användarens profilbild
Av zandrama
ClaraochMeja skrev:Zandrama: Bra alternativ med en begagnad inburen sjal ;-) Den borde ju vara mukare till en bebis..

Men en nyfödis kan alltså också ligga bekvämt i en vävd?
Har du nån speciell typ som du rekommenderar? Jag är så dålig på det här... :(
Jag har ju bara burit upprätt mage mot mage och bar i elastisk och ringsjal tills V var 2 månader. Men det finns ju massor av bra knytningar för en liten. Dels vaggvarianterna ("trygg vagga" resp "omsluten vagga") och så kan man ju bära i "kryssomslut 2" med benen innanför smokingbältet.

Vilka sjalar som är mjukast är nog en hel vetenskap, men av de jag har känt på så har nog ändå Didymos jaquardvävda (en "nino") varit absolut mjukast.
Användarens profilbild
Av Droppen
ClaraochMeja skrev:Tack för ditt svar :-)

Och om vi bara har råd med en sjal till - vilken väljer vi då? :roll:
Vävd! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vävd. Jag tycker de är bättre.
Användarens profilbild
Av Isanna
Trikå! De är så mysiga till små bebisar ju!
Av Aelia
Jag köpte vävd till Benjamin och tänkte använda den från dag 1, varför köpa en trikå, när man ska ändå byta snart tänkte jag....oj så fel jag hade, elastiskt är mycker skönare till en bebis, köpte en när Ben var 4 månader och den användes hela tiden tills han var 7-8. Har sino och Ben är ganska stor kille :wink: och ändå kunde jag bära måååånga timmar isträck i den. Så jag skulle köpa en elastisk. :lol:
Användarens profilbild
Av annikar
Tillhör också skaran som gillar vävda bäst. Jag tycker att de avlastar bäst. Och jag trivdes inte med att ha trikåsjalen färdigknuten och stoppa i och ur bebisen, tyckte knytningen lätt blev konstig så jag knöt om nästan varje gång iallafall och då spelar det ju inten roll om den är trikå eller vävd :roll:

Jag skulle nog köpa en enfärgad easy som komplement till min ellips om jag får fler barn. Mjuk och passar till det mesta i klädväg.
Användarens profilbild
Av mian
Och jag säger trikå! Mjukare än trikå blir det inte :loving:

Och fyra-fem kilo bäbis är inte alls tungt att bära, så nog räcker en elastisk sjal avlastningsmässigt!
Användarens profilbild
Av Linda
Jag skulle nog välja en trikå, den tycker jag är gosigast!
Tyckte den avlastat jättebra fram tills nu ungefär.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?