Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Heydee
#9446719
Jag har i nuläget en ergo men den är för stor för min kropp så jag kan inte spänna den ordentligt, jag är 162 cm och väger 56-67 kg.
jag vill använda bärselen till min prematurbebis, ca 3,5 kg, ca 49 cm lång och min äldre prematur 23 månaders kortis på 12 kg.

Önskemål barnet kan sitta framåt i magläge, tänker på äldsta barnet.
korsade axelband, tyckte det kändes som jag tappade dem i ergon, kanske annan känsla när man fått spänt bättre kring höften och i nacken?
Inte så varm, ergon var varm, speciellt med spädbarnsinlägget!
Gärna hög i nacken för stöd eller annat sätt o få stöd
trevligt med huva som går o ta av eller stoppa i ficka, som på ergo

Finns det något som kan passa mig? :mrgreen: älskar egentligen min ergo men just storleken och ej korsade axelband känns inte bra
Användarens profilbild
Av jenn79
#9446720
Välkommen hit! :heart:

Det finns få selar som går att bära framåt.
Ergo 360 finns. Och baby Björn one, men det är ju inte riktigt helt ergonomisk. Vare sig för bärare eller bebis/barn.

Men en liten och nätt sele borde Beco vara. Jag har manduca, där kan man korsa axelbanden. Men blir kanske för bred för dig?

Bor du i Sthlm så kan du åka till Knyt An (www.knyt-an.se) och prova, hon har flera olika modeller.
Användarens profilbild
Av Zilver
#9446723
Knyt-An har en sida med hjälp om hur man väljer rätt sele. Det står bland annat:
Korsa axelbanden kan man göra på Manduca, Beco Soleil, Beco Gemini och Ergo.
Är man lite mindre och smalare byggd så sitter ofta Patapum, Beco Gemini, Boba och Pognae bra.
#9446739
Beco Gemini går att korsa axelbanden och bära framåt. Den är bra för små barn och bärare.

Pognae brukar också rekommenderas till mindre bärare men den går inte att bära framåt i och det krävs spädbarnsinlägg för de riktigt små. Jag TROR inte att det går att korsa axelbanden heller.
#9446740
Zilver skrev:Knyt-An har en sida med hjälp om hur man väljer rätt sele. Det står bland annat:
Korsa axelbanden kan man göra på Manduca, Beco Soleil, Beco Gemini och Ergo.
Är man lite mindre och smalare byggd så sitter ofta Patapum, Beco Gemini, Boba och Pognae bra.
Men Ergo går väl inte att korsa på? Eller vissa modeller kanske?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?