Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av April
Jag har fått en ny Babylonia från Louise nu :-D Den är jätteskön och mjuk! :-)

Den grå Babylonian som jag hade med till sjalträffen, var det något fel på. Jag trodde i min enfald att den skulle vara så och att den var hård, för att jag inte använt den - men ack, vad fel jag hade :-D Jag skickade tillbaka sjalen till Louise och då visade det sig att det var någon form av tillverkningsfel.

Den nya sjalen är dock jättemjuk, redan innan tvätt. Ska tvätta den i helgen och då blir den nog ännu bättre!

Så köp en sådan... du blir nog nöjd! (Köp :twisted: tar tag i dig :-))

Kram
Användarens profilbild
Av exiteme
April skrev:Jag har fått en ny Babylonia från Louise nu :-D Den är jätteskön och mjuk! :-)
Hur e den jämfört med storkis & antiqua? Är den sval?
*förvirrad kvinna som vill ha en sval sjal som ser ut som den dovrosa Babylonia*
Användarens profilbild
Av Maria & Hugo
Jag skickade tillbaka sjalen till Louise och då visade det sig att det var någon form av tillverkningsfel.
Tillverkningsfel!? :shock: Ok att den kan vara felsydd, men hela tyget... Tur att du skickade tillbaka den (själv hade jag nog bara lagt den i högen av dåliga inköp) för den var ju jättefin i färgen! Men som sagt, inte så mjuk o go.
Användarens profilbild
Av Louise
Maria & Hugo skrev:
Jag skickade tillbaka sjalen till Louise och då visade det sig att det var någon form av tillverkningsfel.
Tillverkningsfel!? :shock: Ok att den kan vara felsydd, men hela tyget... Tur att du skickade tillbaka den (själv hade jag nog bara lagt den i högen av dåliga inköp) för den var ju jättefin i färgen! Men som sagt, inte så mjuk o go.
Orsaken till att det har tagit tid att få fram nya färger på Babylonia är att de har haft problem att få rätt kvalitet vid tillverkningen. En hel sändning som kom från Indien var av dålig kvalitet och fick kasseras. På något sätt lyckas en av de sjalarna komma i en leverans till oss och den skickades till April. Jag upptäckte först när jag fick tillbaks den att den inte alls var lika mjuk och skön som de ska vara och kontaktade Babylonia. Nu ska de ha kommit tillrätta med problemet. Senaste sändningen de fick gick de igenom alla sjalar och kollade kvaliteten innan de skickades vidare ut till återförsäljarna så nu ska vi bara ha mjuka fina sjalar i lager.
Användarens profilbild
Av Helena
Louise skrev: Orsaken till att det har tagit tid att få fram nya färger på Babylonia är att de har haft problem att få rätt kvalitet vid tillverkningen. En hel sändning som kom från Indien var av dålig kvalitet och fick kasseras. På något sätt lyckas en av de sjalarna komma i en leverans till oss och den skickades till April. Jag upptäckte först när jag fick tillbaks den att den inte alls var lika mjuk och skön som de ska vara och kontaktade Babylonia. Nu ska de ha kommit tillrätta med problemet. Senaste sändningen de fick gick de igenom alla sjalar och kollade kvaliteten innan de skickades vidare ut till återförsäljarna så nu ska vi bara ha mjuka fina sjalar i lager.
Sådär verkar det ju vara när en ny sjal börjar tillverkas. Jag läste någonstans att Storchenwiege inte höll så bra kvalitet i början och Hoppediz har väl också haft problem. Didymos har ju haft en massa årtionden på sig att finslipa kvaliten.
Användarens profilbild
Av Alven
exiteme skrev:Louise: Hur är Babylonian i jämförelse med andra sjalar? Är den sval eller tjock som typ storkisen?
Inte Louise men svarar ändå: Jag har haft en grå babylonia till låns några dagar, och jag tyckte att den var ganska likvärdig storken rent tjockleksmässigt. Kanske en aning tunnare iofs... Dock lite svalare eftersom den inte är lika tättvävd. Den var iaf jätteskön att bära i :)
Användarens profilbild
Av exiteme
Alven skrev:
exiteme skrev:Louise: Hur är Babylonian i jämförelse med andra sjalar? Är den sval eller tjock som typ storkisen?
Inte Louise men svarar ändå: Jag har haft en grå babylonia till låns några dagar, och jag tyckte att den var ganska likvärdig storken rent tjockleksmässigt. Kanske en aning tunnare iofs... Dock lite svalare eftersom den inte är lika tättvävd. Den var iaf jätteskön att bära i :)
Så om du var jag, vad skulle du välja? En antigua eller babylonia? Vill ha en sommarsjal, men hittar ingen i min smak. Babylonian däremot är såååååå vacker...
Användarens profilbild
Av Alven
Ojoj, det var en svår fråga! Om det är viktigast att den är ljusrosa: välj babylonia. Om det är viktigast att den är sval, välj antiguan eller ellaroo eller liknande... Bra svar va?

Jag hade ju min storkis på egyptensemestern i vintras, och jag tyckte inte att det var för varmt. Visserligen var det riktigt varmt väder en dag bara, men ändå... Så jag tror säkert att du kan ha en babylonia i sommar!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?