Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av RLN
#9419122
Mitt barn på 14 månader vill bara bäras i ullsjalarna. Hen väljer ofta själv om det inte är så att jag av någon anledning tycker att en sjal blir bättre än någon annan. Senaste tiden har detta gått över till att totalvägra alla sjalar som inte har ull i sig. Lång eller kort verkar inte spela roll så det är inte knyten jag gör det beror på. Hampa och lin går helt bort och mina bomullssjalar avlastar inte lika bra.

Det är ju ett tag kvar, men snart blir det varmare. Troligtvis kommer vi fortsätta sjala eftersom hen är lika sjaltokig som jag och vi dessutom använder dem istället för vagn av praktiska skäl.
Funkar ull i flera lager sommartid? Ett lager kan ju vara skönt men för att det ska avlasta bra vill jag knyta flerlagersknyt.

Hoppas på kloka tankar!
Av Sofie
#9419131
Om ditt barn fortsätter välja sjalar själv så kanske hen väljer andra material när det blir varmare väder?
Annars skulle jag säga att ull funkar men det blir svettigare än lin eller hampa exv. Det är ganska varmt och svettigt att bära i högsommarvärmen oavsett sjalmaterial tycker jag, så de olika materialen och sjaltjocklekarna blir mer en gradskillnad kanske. Min tunnaste sjal i linnemix var sval och skön men det blev ändå svettigt och varmt mellan mig och barnet.
Användarens profilbild
Av RLN
#9419151
Den tanken har inte ens slagit mig, att det kanske ger sig själv när det blir varmare och hen finner annat material behagligare.
Och varmt blir det ju oavsett. Det hade varit skönt om vi kan komma överens om att ryggsäck i hampakortisen är det bästa :wink:
Av Sofie
#9419238
RLN skrev:Den tanken har inte ens slagit mig, att det kanske ger sig själv när det blir varmare och hen finner annat material behagligare.
Och varmt blir det ju oavsett. Det hade varit skönt om vi kan komma överens om att ryggsäck i hampakortisen är det bästa :wink:
Jag tycker det verkar som att ditt barn vet bra hur den vill ha det och får fint utrymme att utöva beslutstagande och -utvärderande i det lilla barnperspektivet. Jag skulle nog bli lite förvånad utifrån det lilla du beskrivit om hen skulle stå ut med att svettas i flera lager ullsjal i högsommarvärme ;) Jag håller tummarna att ni har liknande sjalönskemål i sommar!
Användarens profilbild
Av RLN
#9419248
Jag har glädjen att ha ett barn med bestämda åsikter så du har nog rätt, det blir nog förändring när det passar hen.
Tack för dina ord :heart:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?