Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kronärtskocka
#9389460
Tassar för att se om någon kunnig kan svara.
( Tyckte också att det var svårt. Så länge spädbarnsinlägget användes blev tyngden mest på axlarna för mig med :oops: )
Av Altariel
#9407602
Manduca funkar jättebra för mig (på mage, har inte testat rygg än). Jag tror att det handlar mycket om att sätta midjebältet tillräckligt högt upp. Sen korsar jag alltid banden bak.
Av Grodfen
#9407610
Det finns två remmar att dra i på varje sida, jag brukar ha den "innersta" remmen som är svårare att komma åt för mig när jag bär på mage, i samma läge jämt (ca 5-7 cm utdragen). Sen spänner jag åt med den andra remmen, den som man drar bakåt, mot ryggen, när man bär på mage.
Det tog nog några försök innan jag hittade hur den sitter bäst på mig.
Jag ammar mycket i selen så jag har midjebandet rätt lågt, men tycker den sitter skönt ändå. Korsar alltid banden över ryggen, det är jätteviktigt. Börjar det kännas i axlarna lyfter jag och justerar axelbandens fördelning över ryggen. Men visst det känns att bära 9-10 kilo i Manducan, mer än i en vävd sjal, men det kommer man väl inte ifrån med sele på mage?
Av Altariel
#9407636
Att amma i manducan har jag däremot inte lyckats med alls :( Det gick fint i geminin (ångrar nästan att jag sålde den, men M satt inte bra i den längre) men är mycket krångligare i Manducan av någon anledning. Har du några tips, förutom att flytta ner midjebältet?
#9407678
( Så konstigt trådarna blir när det TS har skrivit försvinner. Nu saknas TS inlägg och mitt svar ser ut som TS och det ser ut som om det vore jag som är TS.)
Av Grodfen
#9407680
Altariel skrev:Att amma i manducan har jag däremot inte lyckats med alls :( Det gick fint i geminin (ångrar nästan att jag sålde den, men M satt inte bra i den längre) men är mycket krångligare i Manducan av någon anledning. Har du några tips, förutom att flytta ner midjebältet?
Hmm, vad knepigt, är det för att huvudstödet blir mindre som det är svårare i Manducan tror du? :hmm: Jag hade också Gemini som pyttis-sele och ammade i den i början. Det blev lite mindre stabilt i Manducan i början. Lite bökigare och mer svajigt när han var som din bebis är nu. Gemini är ju mer tjock, hög och ombonad.

Jag brukar ha bebis långt ner och lyfta upp bröstet mot hans ansikte. Sen får jag hålla kvar det hela amningen, eftersom det annars hamnar för långt ner. Men det beror ju på hur stora bröst man har och inte selen.
Vad är det som inte klaffar, eller vad man ska säga?
Av Altariel
#9407703
Grodfen skrev:
Altariel skrev:Att amma i manducan har jag däremot inte lyckats med alls :( Det gick fint i geminin (ångrar nästan att jag sålde den, men M satt inte bra i den längre) men är mycket krångligare i Manducan av någon anledning. Har du några tips, förutom att flytta ner midjebältet?
Hmm, vad knepigt, är det för att huvudstödet blir mindre som det är svårare i Manducan tror du? :hmm: Jag hade också Gemini som pyttis-sele och ammade i den i början. Det blev lite mindre stabilt i Manducan i början. Lite bökigare och mer svajigt när han var som din bebis är nu. Gemini är ju mer tjock, hög och ombonad.

Jag brukar ha bebis långt ner och lyfta upp bröstet mot hans ansikte. Sen får jag hålla kvar det hela amningen, eftersom det annars hamnar för långt ner. Men det beror ju på hur stora bröst man har och inte selen.
Vad är det som inte klaffar, eller vad man ska säga?
Ja nu när du säger det är det klart att det har med huvudstödet att göra! Dels är det ju tunnare och så har jag en äldre begagnad Manduca, så knapparna som håller huvudstödet tenderar att åka ner och göra det slappt. Jag får helt enkelt öva, för det är ju så smidigt när det funkar!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?