Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av WinterNova
Hej! Ska ut och resa lite i sommar och tänkte att en sjal skulle vara perfekt!

Har tittat lite på Hoppediz, men vet inte vilken storlek jag i så fall ska välja. I kläder ligger jag mellan medium och large (tänkte på det här med knutar). Är det bättre att i så fall välja en sjal i storlek 5,4 m (är det lättare att ha knuten fram om man är nybörjare?)?

Lillbebben är snart 7 månader och väger redan 11 kg så hon är en stadig liten prinsessa. :D
Av Aelia
Var roligt att ni ska resa, vart? För att om ni ska till varmare ställe skulle jag inte köpa en hoppiz, då skulle jag nog köpa en gås, tunn och fin sjal.
Användarens profilbild
Av Anso
En Hoppis 5,4 meter är MYCKET TYG. Jag som är 177 cm och ca 61 kg, strl 38/40 klarade mig utmärkt med en 4,7:a. Sjalen är mätt till 4,7 utan de avsmalnande spetsarna så egentligen är sjalen ca 40(-50???) cm längre än angiven längd.
Användarens profilbild
Av frida
Det är skönt att ha knuten fram men jag skulle valt en 4,7 iaf. Man kan också ha knuten på höften tex. Om du har möjlighet att gå på en sjalträff kan du prova :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hade en 5,4 först men jag höll på att bli tokig på allt tyg. Det extra varvet är väldigt skönt men det är så jobbigt att knyta, det är verkligen tyg överallt :shock:
Av belinda
dorotea skrev:Jag skaffade också extra lång sjal, bara utifallatt det inte skulle räcka... men nu har jag ju upptäckt att till den mest längd-krävande knytningen (?) omslutet ryggX räcker det med 4,5m för mig (172cm, 75kg).
det går åt mer tyg till omslutet på magen, ryggknytningar kräver inte lika mycket tyg.

tror som de andra att de flesta klarar sej med den kortare varianten :D
Användarens profilbild
Av korell
Tror också att du klarar dig med kortare än 5,4. Jag har det och det hade räckt med mindre. 182cm och 67kg.

Men som sagt, om det är ett varmt ställe ni ska till så köp ngt svalare. Sele/mei tai är nog skönast då alt ngn mkt! tunnare sjal.

Lycka till!
Av WinterNova
Har nu beställt en sjal på 4,6 meter (en Hoppediz).

Vi ska resa i Sverige och ut på många utflykter! :D Tror att den kommer bli perfekt, kanske inte på badstranden men på museum, marknader, flygplatser och liknande. 8)

Tack för alla råden! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?