Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eyia
#9376324
Jag har tänkt flera månader nu att jag skulle köpa en sele till bebis när hen kommer ut, behöver den inte med en gång då jag har en wbs som jag tänkt använda till att börja med.
Den jag har tittat på är en wompat i babystorleken. Men nu har jag blivit lite osäker, tittade lite på en wallabi wrap tie (mycket för att Marmite lade ut bild på en så himla fin :heart: ) men såg nu att den är storleksmässigt från strl 68 ungefär, sen är det ju typ en meitai, och jag gillade inte den jag provade till sonen överdrivet mycket, men då var han ju äldre.

Vilken är din favoritsele för nyfödd? Jag är 1.64 lång och väger normalt runt 63 eller så. Pappan är både längre och större men han kommer inte bära alls lika mycket som mig så han får stå bak. Någon som har en wompat baby och tycker den är perfekt? Eller andra åsikter?
Användarens profilbild
Av isbl
#9379495
Gillar inte alls sele till nyfödd :rodna: de är ju så små och hamnar så långt bort liksom :hmm: den sele jag gillar bäst av de jag prövat är Tula baby, men då krävs inlägg. Den är bredare än tex Manduca, så den är nog knappast optimal för pyttisar, jag började använda den vid 8 månader kanske? Villket icke-svar jag gav, sorry! Beco är väl förresten lite åt det mindre hållet? Den tycker jag att jag sett ganska många pyttisar i.
Användarens profilbild
Av Eyia
#9379541
Tack för svar :heart:

Nu lutar det dock åt rent sjalande iaf, hittar så många fina jag vill ha :loving: Men jag får se, blir definitivt sjal till att börja med så får jag se hur jag gör sen.
Av lilith
#9379606
Jag har nyligen skaffat en patapum baby som funkar bra, sätter bebisen helt inne i selen och huvudet sticker då upp ovanför ryggpanelen. Den är ganska mjuk i tyget och jag tycker bebisen hamnar helt gosigt nära ändå :loving:

Det känns ibland som att fötterna kunde kilas ner innanför midjebältet (speciellt om man sitter ner och bebisen bökar lite), så ibland har jag någon tygbit under bebisen i selen.

Tänkte egentligen inte svara i denna tråden eftersom jag bara testat en sele, trodde fler med större erfarenhet skulle svara så jag kunde tjuvläsa.. :lol:
Av Altariel
#9379611
Jag tycker spädbarnsinlägg i selar är så himla knöliga. De enda jag vet att man kan ha utan från nyfödd är beco gemini och pikkolo och jag har inte testar någon av dem. Nu när min bebis är fem veckor har jag precis börjar använda beco butterfly II utan inlägget och det funkar faktiskt. Hon sitter inte optimalt än och jag använder fortfarande sjalen mest, men för korta stunder när det är bråttom eller när sjalen är i tvätten går det bra.
Användarens profilbild
Av telistant
#9379633
Jag har en angelpack lx som jag tyckte var bra till liten bebis, iallafall från att det är lite mer styrsel i kroppen. Jag vet att jag hade E på ryggen från 6v i den.

jag har en säljes annons ute på den
Av ylvakofta
#9379899
Trikåsjal är bäst till nyfödd tycker jag! Men jag är inte heller någon selperson. Hade en Manduca som vi aldrig blev kompis med här hemma, och sjalade istället. Efter ett tag gick vi över till mei tai vilket kändes som allt det bra med sele och inget av det dåliga ;)
Av Flygmusen
#9379902
Vi var nöjda med manduca när vår dotter var liten, hon hatade sjal men selen var fantastisk typ.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?