Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla_xet
#9368604
Hejsan!
Jag och min sambo är nya i sjalvärlden och väntar på att vår första sjal ska komma hem till oss och vår snart 1 månad gamla lilla tjej. Det är en wrapsody Bali Stretch och jag funderade lite över om det är en sjal som lämpar sig att använda nu i höst och vinter eller är den för sval? Har ni några bra tips på sjalar annars som är bra i höstrusket och vinterkylan? Och hur klär man sin lilla när man bär henne i sjal och det är svalare utomhus? Många frågor som vi blir extremt tacksamma över om ni hjälper oss med!
Av mammatillE
#9368615
Det går fint att sätta en stor kofta över både bärare och bebis om man känner sig svala! Små bebisar på mage ryms ofta innanför en vanlig jacka, sedan finns jättebra bärjackor för både rygg- och magbärande :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#9368827
mammatillE skrev:Det går fint att sätta en stor kofta över både bärare och bebis om man känner sig svala! Små bebisar på mage ryms ofta innanför en vanlig jacka, sedan finns jättebra bärjackor för både rygg- och magbärande :tumup:
:iagree:

Det finns ju ullblandningar som nog kan vara lite varmare än medelsjalen, men det funkar fint med samma sjal som under resten av året. När du har barnet helt innanför dina egna ytterkläder så behövs i regel bara innekläder och ev. en kofta och sen varmt på huvud/nacke och fötter på barnet. :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?