Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Goldenrobot
#9359666
Hej,
nybörjare på sjal. Bebisen är fyra månader och väger väl in på sisådär 6,5-7 kg, har burits i Tricot-slen (varm) och Sino (börjar nog bli svajigt) men nu till sommaren vill vi gärna testa vävd sjal.

Jag har läst och läst och kommit fram till att jag "ska" ha en Ellevill Paisley (bambu/bomull) i stl 6, begagnad :)

En bambu/bomull gick mig förbi med sekundrar men sen hann jag på en! När den kom hem visade det sig dock vara bambu/lin (jag har blivit erbjuden återköp). Hur mycket "svårare" är linblandningen att knyta, än bomullsblandningen? Är lite orolig att jag inte kommer igång om det är för svårt...
#9359720
Nu uttalar jag mig fast jag aldrig känt på en med lin men har en Paisley i bomull/bambu. Den är väldigt mjuk och tunn, men jag tycker den kan bli lite väl mjuk och sladdrig när barnet blir lite större, för mig glider axlarna lätt ihop i jämförelse med hur mina andra sjalar. Så om jag hade varit i din sits hade jag chansat på den med lin. Tänker att om den är använd av tidigare ägare borde den vara mjuk. Linet gör den mer stabil och ger mer stadga till ett äldre barn. Även om olika sjalar är olika svåra att knyta brukar det mesta ge sig med tiden. Och den första sjalen behöver inte vara rätt. Gillar du färgen och mönstret så börja med den och se om du gillar den, annars kan du sälja vidare om du hittar en annan sjalsort som stämmer bättre för dig. Hoppas du trivs med den :D
#9396229
Den med bambu/lin är mycket bättre i längden, tycker jag. Originalet är väldigt mjuk och som kronärtskocka säger så blir den lite väl sladdrig och mjuk. För mig var min Paisley i bomull/bambu en intensiv men kort romans, jag tyckte den var underbar för att den var så mjuk och go, men ganska snabbt blev jag besviken över hur dåligt den avlastar. Det är den sjal jag haft som avlastat absolut sämst förutom trikåsjal (har inte provat någon gauze dock så de kanske är sämre). Bambu/lin-sjalen är inte mer svårknuten även om den var lite stelare som helt ny, och den avlastar mycket, mycket bättre. Bomull/bambu-varianten skulle jag kunna tänka mig till en nyfödd istället för trikåsjal men i övrigt ser jag inget användningsområde för den.

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?