Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nemone
Jag ska skaffa nytt nu när lillan hänger långt ned i Mobyn..
Ska köpa en Ergo som både jag och karln kan ha men...
sen vill jag har en vävd.
Easycare verkar ju onekligen vara en favorit men jag har inte fastnat för någon färg eller finns det fler färger än de på sjalar.nu? (och finns det fler som säljer dom i sverige?)
Så om inte en Easycare, så vad?
Stork Ulli är en jättefin färg men den verkar vara tjock och "klumpig"
Didymos Eva e oxå fin men den e inte jaquardvävd? och vad innebär det :?:

Många frågor... :oops:
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

En annan skön och ganska så tunna sjal är Bebina Stjäntecken. Jag tycker min är jätteskön. Det finns vissa storkar som är tunnare, likaså vissa Didymos - men jag har inte riktigt koll på vilka det är som är tunnare - kan någon hjälpa till? ;-)

Kram
Av sjaltokan
Jag tycker Didymos och Easycare är ganska likvärdiga, Easyn stretchar något mer och har raka ändar.

Hemsidan är www.easycare.at om det finns någon annan färg där (vilket jag inte tror) så tar säkert sjalar.nu hem det åt dig.

Enklast är väl om du kan gå på en sjalträff och prova lite olika sjalar?? För smaken är bekant som baken.. Och jag tror det viktigaste är att man tycker om sjalen utseendemässigt.. :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
easycare och storchenwiege är inte heller jaquardvävda :wink: . jaquardvävning innebär att mönstret är invävt i tyget, och baksidan är spegelvänd mot framsidan. men om du till exempel är svag för eva så tycker jag absolut du ska välja den, man trivs alltid bäst i en sjal man tycker är riktigt snygg. annars är alla sjalarna du räknar upp bra sjalar, men easycare och didymos är kanske lite lyxigare och tunnare.

jag är iofs lite partisk för didymos eftersom jag säljer såna :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag vill också råda dig att gå på sjalträff och prova lite olika vävda sjalar. Kolla under 'Bärsjalsträffar' här på forumet. Ordnas sjalträffar i Uppsala med jämna mellanrum. Där kan du som sagt prova och känna på olika bärsjalar. Sedan kan du välja den du tycker är finast och/eller bäst :D Lycka till i valet av bärsjal!
Användarens profilbild
Av Nemone
Nu känns det som didymos vore nått f mej, såg en Julia (grön/rosa) i galleriet (ja, jag har en dotter & jag gillar rosa :oops: )
JÄTTEfin! Eller som sagt Eva...

jag får väl gå på en Sjalträff....*vilsen* :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
ja, det är många som har fastnat för julia... tyvärr har de slutat tillverka den för ganska länge sedan, så det är extremt svårt att få tag i den färgen :roll: . fast eva finns kvar 8)

sjalträffarna i uppsala verkar himla trevliga :tumup:
Användarens profilbild
Av Nemone
jaha det va ju synd på Julia.
Då blir det bli en Eva då. :D
Sen e frågan om man som 38;a och 1,75 ska ha en 4,6 el 5,2.
min man (1,95) kanske kommer att använda den nån gång :?:
(eller så bär han i ergo,n....?)
Användarens profilbild
Av diddeldi
didymos är ganska korta i storlekarna, dvs de är precis så långa som de ska vara efter tvätt och användning (oftast). andra sjalar är ofta längre än de är märkta som. så om man velar så kan det vara bra att välja den längre varianten på didymos, särskilt om mannen också ska bära. fast sen beror det ju på vilken knytning man vill göra förstås, och om man kan tänka sig att ha knuten i ryggen eller om man vill ha den på magen.
Användarens profilbild
Av Nemone
från novis till "proffs" på nån timme!
Tack för alla svar på mina :?: frågor!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ta den längre! Det är bättre att ha en lite för lång sjal än en som är på gränsen till för kort. När man bär på magen tycker iaf jag att det är skönast att ha knuten på magen, iaf om man bär mycket inne och kanske har sovande barn i sjalen. Det är inte så skönt att sitta ner med stor knut i ryggen :D
Användarens profilbild
Av Nemone
Ok hur e ändarna på diddyn då?
Raka, avsmalnande eller sneda?
Av Sofieli
Har inte känt på varken didymos eller easycare, men har själv en stork ulli som jag är väldigt nöjd med! Avlastar super och jag tycker inte den känns tjock och klumpig. När värmeböljan kom i början av maj var det inte alls varmt att bära i den ute heller. Ja, du verkar ju ha bestämt dig för en didymos, så jag ville väl egentligen bara "försvara" min ulli :D . Lycka till med sjalvalet!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Nemone skrev:Ok hur e ändarna på diddyn då?
Raka, avsmalnande eller sneda?
Didymos sjalar är snedskurna i ändarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?