Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
#9326499
Jag är nog egentligen inte så mycket sjalmänniska. Har allra mest burit i Manducan. Just nu tycker jag inte att det känns så bra att bära i den heller kanske för att lilla håller på att bli större och hon är ju längre än M var i samma ålder faktum är att vi köpte Manducan när M var i samma ålder som E är nu :hmm:

Eller så har det med årstiden att göra att jag inte har någon bärjacka :hmm: Vad säger ni är det stor skillnad att bära i en toddler sele och en vanlig sele när barnet är runt 1 år?
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9326527
Jag letade lite bland mina och min frus gamla inlägg nu, eftersom jag har så himla svårt att komma ihåg vid vilken ålder olika grejer hände. Kring 9,5 månad hade vi visst gått över mest till mei-tai, eftersom det började kännas tungt och som att vår sele (en beco butterfly) började kännas liten. Då vägde vårt barn någonstans mellan 11 och 12 kilo (alltså långt under selens viktgräns egentligen). Sen köpte vi en toddlersele också, en av de första, men jag minns verkligen inte vad den hette nu. Det var länge sedan vi använde något annat än mei-tai här.
Användarens profilbild
Av sabe
#9326567
Hon är ingen tung 1 åring men hon är längre och väger kanske lite mer än M. Framförallt är hon längre :)
Hon väger 8,5 kg (svackar på kurvan just nu :? )tänker väl kanske att längden också spelar in för hur det känns att bära :hmm:
Användarens profilbild
Av Skuttan
#9326572
Vi gick över till toodlersele när barnet var runt 1 år. Mest för att han hamnade "över kanten" med huvudet, så när han somnade tippade huvudet bakåt vilket inte såg så skönt ut. Köpte en wompat som jag är nöjd med. för mig som bärare är det dock inte så stor skillnad.
Av ylvast
#9327007
Vi började bära i en tula toddler när E var elva månader, min man fick den i morgongåva. Då var den väl på gränsen till för stor, men man fick liksom dra ihop den lite mellan benen. Jag tror att den rekommenderas från ca 80 cm. Den är världsskön och vi skulle inte ha överlevt utan när vi flög till och från Jamaica.

Bild
Alla har sett den här bilden tusen gånger, men så här såg det i alla fall ut, under första provturen :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?