Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9325432
Jag undrar vad ni med lite erfarenhet skulle råda mig att införskaffa :-) prioritet är att använda inomhus då min 4,5 mån bebis vill vara nära jämt, och jag skulle behöva lösgöra mina händer. De första månaderna använde jag lång trikåsjal från Babylonia vilket fungerade bra, minuset är väl att jag fortfarande tycker att det är jobbigt med 5? M tyg... Att knyta går fort men inget jag gör på stan och NEJ jag vill inte gå omkring med alla dessa meter tyg på mig när bebis inte sitter där :wink: har ergo babys bärsele vilken funkar bra men blir för klumpig inne. Till saken hör att min lilla varit (delvis är) väldigt sjuk och därför inte växt som sig bör så jag måste fortfarande använda spädbarnsinlägget på ergon...
Så:
1: prio inomhus
2: utomhus om jag vill byta mellan vagn och bära
3: knyta så lite som möjligt
4: passa bebis 4,6 mån på 59 cm 5,5 kg? Men som troligtvis kommer växa fort nu :lol:
5; avlasta så bra som möjligt

Jag är 163 cm kort & för tillfället 68 kg tung om det inverkar? :mrgreen:

Skulle vara evigt tacksam för råd om vad ni tror passar bäst?

Den enda jag sett i verkligheten är en som hette Ktan ell liknande med som 2 "tuber", inte sett några andra i butik...
#9325490
kelaren skrev:En mei tai kanske. En liten tunn så att den inte blir klumpig som selen. Men samtidigt inte så mycket tyg att vira runt sig.
De ser bra ut men får han ngt stöd för huvudet?
Varierar kvalité mkt på olika? Har tittat på Babylonias variant men man önskar ju att man kunde få se/känna/prova... :hmm:
#9325495
StoraA skrev:
kelaren skrev:En mei tai kanske. En liten tunn så att den inte blir klumpig som selen. Men samtidigt inte så mycket tyg att vira runt sig.
De ser bra ut men får han ngt stöd för huvudet?
Varierar kvalité mkt på olika? Har tittat på Babylonias variant men man önskar ju att man kunde få se/känna/prova... :hmm:
Vi har mt med huvudstöd, det varierar hur det är, liksom kvalité, tjocklek på tyg och storlek.
#9325499
Jag har en mörkblå Easy hug som är just som två tuber som man korsar över överkroppen. Strl S. Googla och kolla! Du kan få köpa den för halva nypriset, om du är intresserad :tumup:
#9325541
kelaren skrev:
StoraA skrev:
kelaren skrev:En mei tai kanske. En liten tunn så att den inte blir klumpig som selen. Men samtidigt inte så mycket tyg att vira runt sig.
De ser bra ut men får han ngt stöd för huvudet?
Varierar kvalité mkt på olika? Har tittat på Babylonias variant men man önskar ju att man kunde få se/känna/prova... :hmm:
Vi har mt med huvudstöd, det varierar hur det är, liksom kvalité, tjocklek på tyg och storlek.
Det är ju en djungel det här... :whut:
Vilken har ni? Det verkar vara många som rekommenderar melkaj...
#9325547
Nikaj skrev:Jag har en mörkblå Easy hug som är just som två tuber som man korsar över överkroppen. Strl S. Googla och kolla! Du kan få köpa den för halva nypriset, om du är intresserad :tumup:
Jag ska titta och mäta! :D
Hur är avlastningen, hur länge "orkar" du gå med den?
Vilken ålder har det varit på bebis/barn du använt den med? Är lite osäker hur det blir när det inte finns ngt stöd för huvudet...
#9325548
StoraA skrev:
kelaren skrev:
StoraA skrev:
kelaren skrev:En mei tai kanske. En liten tunn så att den inte blir klumpig som selen. Men samtidigt inte så mycket tyg att vira runt sig.
De ser bra ut men får han ngt stöd för huvudet?
Varierar kvalité mkt på olika? Har tittat på Babylonias variant men man önskar ju att man kunde få se/känna/prova... :hmm:
Vi har mt med huvudstöd, det varierar hur det är, liksom kvalité, tjocklek på tyg och storlek.
Det är ju en djungel det här... :whut:
Vilken har ni? Det verkar vara många som rekommenderar melkaj...
Vi har två en kozy och en milly&molly. Men de passar för större barn. Mina har varit 4kg+ barn och rätt stabila från början, men vi har burit i trikå i början och korta stunder.
Jag skulle nog välja en mjukare till ett litet barn och se till den har huvudstöd. Melkaj är en bra har jag för mig, men den finns i olika storlekar så köp inte en för stor.
#9325640
StoraA skrev:
Nikaj skrev:Jag har en mörkblå Easy hug som är just som två tuber som man korsar över överkroppen. Strl S. Googla och kolla! Du kan få köpa den för halva nypriset, om du är intresserad :tumup:
Jag ska titta och mäta! :D
Hur är avlastningen, hur länge "orkar" du gå med den?
Vilken ålder har det varit på bebis/barn du använt den med? Är lite osäker hur det blir när det inte finns ngt stöd för huvudet...
Jag är tyvärr ingen bra källa när det gäller bärkomforten på den över tid - har bara använt den några fåtal gånger när sonen var i 3-4 månadersåldern. Då tyckte jag inte att någon timme hit eller dit var något problem - men en halv arbetsdag har jag inte testat :hmm:

Gissar att en bra MT är bättre (men erbjudandet finns kvar om du skulle vilja :wink: ). Men vill inte lura på dig något som inte är optimalt bärmässigt. Smidig som tusan på och av är den i alla fall!
#9325695
Om du vill bära länge och inte belasta bara ena axeln kan vävd sjal knuten i dubbelt kryss vara något för dig också. Det krävs inte lika lång sjal som omslutet kryss och det går att ta i och ur barnet (speciellt efter lite övning).
#9325829
Vill du låna denna trikåringsjal ett tag, så får du mer än gärna det:
Bild

Funkar bara till lättviktare, men då kan du dels bli avlastad snabbt. Och få en känsla för ringsjal. Denna är nämligen en trikåringsjal, och är lättare att göra rätt med än en vanlig ringsjal. Nackdelen är att den bara funkar med små barn.
#9325850
Nikaj skrev:
StoraA skrev:
Nikaj skrev:Jag har en mörkblå Easy hug som är just som två tuber som man korsar över överkroppen. Strl S. Googla och kolla! Du kan få köpa den för halva nypriset, om du är intresserad :tumup:
Jag ska titta och mäta! :D
Hur är avlastningen, hur länge "orkar" du gå med den?
Vilken ålder har det varit på bebis/barn du använt den med? Är lite osäker hur det blir när det inte finns ngt stöd för huvudet...
Jag är tyvärr ingen bra källa när det gäller bärkomforten på den över tid - har bara använt den några fåtal gånger när sonen var i 3-4 månadersåldern. Då tyckte jag inte att någon timme hit eller dit var något problem - men en halv arbetsdag har jag inte testat :hmm:

Gissar att en bra MT är bättre (men erbjudandet finns kvar om du skulle vilja :wink: ). Men vill inte lura på dig något som inte är optimalt bärmässigt. Smidig som tusan på och av är den i alla fall!
Sitter den bra kommer han väl vilja bosätta sig i den :mrgreen: ska kolla runt lite men ha den i åtanke! Tack!
#9325853
kelaren skrev:
StoraA skrev:
kelaren skrev:
StoraA skrev:
kelaren skrev:En mei tai kanske. En liten tunn så att den inte blir klumpig som selen. Men samtidigt inte så mycket tyg att vira runt sig.
De ser bra ut men får han ngt stöd för huvudet?
Varierar kvalité mkt på olika? Har tittat på Babylonias variant men man önskar ju att man kunde få se/känna/prova... :hmm:
Vi har mt med huvudstöd, det varierar hur det är, liksom kvalité, tjocklek på tyg och storlek.
Det är ju en djungel det här... :whut:
Vilken har ni? Det verkar vara många som rekommenderar melkaj...
Vi har två en kozy och en milly&molly. Men de passar för större barn. Mina har varit 4kg+ barn och rätt stabila från början, men vi har burit i trikå i början och korta stunder.
Jag skulle nog välja en mjukare till ett litet barn och se till den har huvudstöd. Melkaj är en bra har jag för mig, men den finns i olika storlekar så köp inte en för stor.
Min var ju en 2,7 kilos :heart: så han har precis börjat äta upp sig! Han är väldigt stadig men när han blir trött "tappar" han fortfarande lite styrsel :lol: så lite extra stöd behövs men utan att han "sitter fast"... Finns det ngn bra affär i Stockholm där man kan känna och klämma?

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?