Hoppediz vanligt vävd eller supertunn eller gauze? : Fakta om olika bärsjalar/selar • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis aug 11, 2020 01:29

Hoppediz vanligt vävd eller supertunn eller gauze?

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Hoppediz vanligt vävd eller supertunn eller gauze?

Inläggav jika » tor jan 30, 2014 15:46

Välmedveten om att vad man tycker om olika sjalar varierar... fungerar Hoppediz supertunn till tyngre barn också? Hur är det med calin blue gauze? Eller måste jag ta vanlig vävd hoppediz? Tanken är att kunna bära bebis eller mellanbarnet på 12 kg vid behov. Jag ska få en girasol av min syster men vill ha iaf 2 sjalar att variera mellan. Vad har ni för erfarenheter av dem?
jika
SjalNovis
SjalNovis

Re: Hoppediz vanligt vävd eller supertunn eller gauze?

Inläggav camsch » tor jan 30, 2014 23:17

Jag tyckte mycket om både den tunna hoppen och gåsen. Men gåsen tyckte jag var svårare att få till bra på ryggen och tunna hoppen tyckte jag avlastade bättre. Gåsen är svalare, hoppen har lite "lakanskänsla" som stör en del.
För min del skulle jag välja den tunna hoppen om jag ville bära 12 kg barn.
Jag är stolt mamma till 2 barn här på jorden och en liten stjärna på himlen.
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav jika » fre jan 31, 2014 06:04

Tack för svar. Kanske ta gåsen så till lilla och en annan till stora är den enklaste lösningen ändå..Stora kommer nog mest bäras på höft då och då. Får fundera på det.
jika
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav camsch » fre jan 31, 2014 08:26

jika skrev:Tack för svar. Kanske ta gåsen så till lilla och en annan till stora är den enklaste lösningen ändå..Stora kommer nog mest bäras på höft då och då. Får fundera på det.

Ja, till ett litet barn så är gåsen fantastisk, det var min första vävda sjal :heart:
Lillan född okt -07 bärs sällan numera men i så fall i batikfärgad grön Gås, ringsjal eller i hemsydd sele
Användarvisningsbild
camsch
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav Jennelii » fre jan 31, 2014 08:27

Jag har haft alla tre men gåsen slår allt, jag tycker tvärtemot att den är grymt lätt att få till bra på stora barn, skär inte in nånstans vilket jag tycker hoppediz gör, av den får jag ont överallt medans jag kan bära hur länge som helst i gåsen, Linus var säkert 3-3½ när jag slutade bära.
Mamma till fyra stora barn -91, -93, -96, -04 och en liten sladdis född 25 dec 2013
Användarvisningsbild
Jennelii
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav camsch » fre jan 31, 2014 08:40

Jennelii skrev:Jag har haft alla tre men gåsen slår allt, jag tycker tvärtemot att den är grymt lätt att få till bra på stora barn, skär inte in nånstans vilket jag tycker hoppediz gör, av den får jag ont överallt medans jag kan bära hur länge som helst i gåsen, Linus var säkert 3-3½ när jag slutade bära.

Du skulle haft "gås-skola" för mig, Jennelii :lol:

Älskade gåsen, och det var en sorg när jag inte fick den att fungera speciellt bra på ryggen (det skar in överallt tyckte jag...)
Användarvisningsbild
camsch
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav jika » fre jan 31, 2014 09:09

Då blir det en gås i bbväskan! :heart:
Och en annan till storasyster. Finns en affär med sjalar en bit ifrån. Får slinka in där och se om man kan få titta närmare på andra tungviktsbärarsjalar ifall lilla storasyster inte gillar gåsen.
jika
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav Jennelii » fre jan 31, 2014 11:02

camsch skrev:
Jennelii skrev:Jag har haft alla tre men gåsen slår allt, jag tycker tvärtemot att den är grymt lätt att få till bra på stora barn, skär inte in nånstans vilket jag tycker hoppediz gör, av den får jag ont överallt medans jag kan bära hur länge som helst i gåsen, Linus var säkert 3-3½ när jag slutade bära.

Du skulle haft "gås-skola" för mig, Jennelii :lol:

Älskade gåsen, och det var en sorg när jag inte fick den att fungera speciellt bra på ryggen (det skar in överallt tyckte jag...)

Ja det hade jag gärna haft =)

Just på den här bilden tycker jag det ser så skönt ut, skär inte in nånstans o han är rätt stor här också

Bild
Mamma till fyra stora barn -91, -93, -96, -04 och en liten sladdis född 25 dec 2013
Användarvisningsbild
Jennelii
SjalInventarie
SjalInventarie

Återgå till Fakta om olika bärsjalar/selar