Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9307781
Hej alla sjal-och selvana, behöver lite hjälp att tänka :) Vi har ett par kära vänner som väntar sitt första barn. Vi vill gärna ge dem ett bärverktyg redan innan bebisen kommer, som är lätt att använda och som de förhoppningsvis kan ha länge. Funderade på en ergo med spädbarnsinsats. Hörde dock från en bekant att spädbarnsinsatsen kan upplevas bökig att använda, tycker ni det stämmer?

Några andra vänner fick trikåsjal men valde att använda en babybjörn efter den och det tycker vi är synd... Tänker att man kanske kommer runt det genom att ge en ergo direkt!? :)

Några andra idéer..?
#9307790
Beco gemini har vi gett bort till en släkting, de använd den mycket första året men började aldrig böra på rygg. Som sele finns det andra som passar bättre när barnet blir äldre.

Nu väntas fler barn i släkten och denna gång är vi inne på en boba 4g. Vi har själva en 2g som vi varit väldigt nöjda med och med de förbättringar de gjort iom 4g verkar den funka även till nyfödd och mellansmå barn, den har en liten kudde som små bebisar sitter på. Så den skulle jag spana in om jag var du.

Manduca funkar ju också från start, den gillas av många med.
#9309827
Tack! Ska kolla boba och manduca. Är det någon som har erfarenhet av ergos spädbarnsinlägg?
Frågar eftersom vi själva har ergo och beco och gillar dem :)
#9312621
lisabetr skrev:Tack! Ska kolla boba och manduca. Är det någon som har erfarenhet av ergos spädbarnsinlägg?
Frågar eftersom vi själva har ergo och beco och gillar dem :)
Jag tycker Ergo har ett helbökigt spädbarnsinlägg men som med allt annat så lär man ju sig hantera den med tiden tror jag. Jag själv har inte använt Ergo men visar den på amningskurserna jag håller, det är bökigt stort och otympligt upplever jag det som. Visar ju hur man använder den. :)

Beco Butterfly II älskar jag för att den är så smidig och rekommenderar den varmt som förstagångssele. :wink: Däremot så är det bra att ha i åtanke vad har dessa föräldrar för kroppsstorlek, breda/smala axlar osv? Jag kan t.ex. inte ha Ergo bekvämt som den är vanlig heller för jag är liten i storleken men Becon sitter som ett smäck. Manduca blir också för stor och rekommenderas till större personer (med detta är en bra sele också tycker jag! trots att jag själv inte kan ha den).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?