Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Katrin
Hej!

En kompis är intresserad av ekologiska sjalar. Är det bara Didymos som är av 100% EKOLOGISK bomull? Hon skriver så här:

"upptäckte dock den här öko-tex certifieringen mest överallt... Vad jag kan förstå är det inte samma som ekologiskt, och just eko verkar bara Didymos vara. Inte ens Minimundus sjal var ekologiskt odlad. Jag tror skillnaden är att öko-tex inte innehåller giftiga ämnen i tillverkningsprocessen medan en ekologiskt odlad bomull även är skonsam mot naturen under växandet och det finns inte barnarbete etc. Hmm. det är kanske därför den är så pass dyr."

Vad säger ni??
//Katrin :)
Användarens profilbild
Av Anna
j vad jag vet så finns trikåsjal: Tricot selen Vävd sjal: Didymos och Ringsjal: Nova

Sedan vet jag inte om fler ekologiska varianter.
Användarens profilbild
Av Helena
På Hoppediz hemsida tycker jag mig ha läst något om att de har några av sjalarna i ekologisk bomull numera, men jag är inte riktigt säker.
Användarens profilbild
Av Louise
Tyrasmamma har gett dig jättebra förklaringar på Öko Tex och Ekologiskt odlad bomull (kbA).

Vi har som sagt Tricot Slen i sortimentet. Det är en trikåsjal av ekologiskt odlad bomull.

Men det finns faktiskt en till vävd sjal i ekologiskt odlad bomull, förrutom Didymos, och det är Bebina. Det är en tysk sjal som är gjord av 100% ekologiskt odlad bomull (kbA). Dessutom är den Öko-Tex märkt. Du kan läsa mer om den på vår sida www.stellaris.se under vävda sjalar (mer info och bilder kommer inom kort). Vi har den i lager vilken dag som helst.
Användarens profilbild
Av Louise
Tyrasmamma skrev:
Louise skrev:Tyrasmamma har gett dig jättebra förklaringar på Öko Tex och Ekologiskt odlad bomull (kbA).

Vi har som sagt Tricot Slen i sortimentet. Det är en trikåsjal av ekologiskt odlad bomull.

Men det finns faktiskt en till vävd sjal i ekologiskt odlad bomull, förrutom Didymos, och det är Bebina.
Vad skönt att jag inte var ute och cyklade. Och bebinan tänkte jag inte ens på! :D
Det är väl inte att begära, den finns ju inte ens i Sverige än :)
Av Katrin
Hej!

Tack för alla svar!

Vad nyfiken jag blev på Bebinan. När väntas mer info? Vilket pris kommer den ligga på?

//Katrin
Användarens profilbild
Av Louise
Katrin skrev:Hej!

Tack för alla svar!

Vad nyfiken jag blev på Bebinan. När väntas mer info? Vilket pris kommer den ligga på?

//Katrin
Mer info kommer under veckan, jag håller på med det just nu. Priset kommer att ligga på 775/875 kr för 4,20 m sjal och 825/975 kr för 4,60 msjalar beroende på vilket mönster man väljer.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?