Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
#9298917
Jag har inte det men den här är SÅ SNYGG

Bild
Användarens profilbild
Av Kira_85
#9299237
Ingen som provat? Den är så himla snygg och jag gillar att bära i mei tai. Undrar framförallt om den är lika sval som en mei tai, och hur bra den funkar för en pyttebebis. Det är ju så bra rabatt nu på den jag länkade till, men vågar inte köpa grisen i säcken. Får googla runt på utländska recensioner...
Av Altariel
#9390901
Jag har en! Den är jättefin och mjuk och skön! :heart:

Däremot har jag inte hunnit bära i den så mycket (det kan vara så att sambon inte vet om att den inhandlats och tycker vi har tillräckligt med bärdon... :oops:). Men det lilla jag testat så tycker jag om den! Den funkade när lilla var typ sex veckor tack vare att den går att dra ihop i sitsen, och den kommer att funka läääänge. Jag kan komma med en mer utförlig recension när jag burit lite mer i den :)
Av gelsomina
#9393506
Ylvast, gillar du den? Saken är den att jag aldrig provat en Mei Tai. Men jag har fått känslan att jag skulle gilla den. Och av nån anledning har jag fastnat för just Hoppediz Hop-Tye. Så ge mig feedback innan jag slår till!
Av ylvast
#9394103
gelsomina skrev:Ylvast, gillar du den? Saken är den att jag aldrig provat en Mei Tai. Men jag har fått känslan att jag skulle gilla den. Och av nån anledning har jag fastnat för just Hoppediz Hop-Tye. Så ge mig feedback innan jag slår till!
Hade tänkt skriva lite längre men det är så svårt att få tid. Men ja, jag gillar den! Minus för att den inte har någon vadderingen mitt fram, kan hända att det blir jobbigt när bebisen blir större.

Men den är superfin och tack vare att den är ställbar så kunde vi använda den från start. Premiärturen så ut såhär (när modern behövde chips till myskvällen på bb ;)):
Bild
Av gelsomina
#9394469
Minus för att den inte har någon vadderingen mitt fram, kan hända att det blir jobbigt när bebisen blir större.
Hur då vaddering? Blir det tyngre att bära i Mei Tai än i bärsjal? De är ju inte heller vadderade.
Av ylvast
#9394599
gelsomina skrev:
Minus för att den inte har någon vadderingen mitt fram, kan hända att det blir jobbigt när bebisen blir större.
Hur då vaddering? Blir det tyngre att bära i Mei Tai än i bärsjal? De är ju inte heller vadderade.
Det blir inte tyngre, men annorlunda fördelat. En MT har ju ett midjebälte där den mesta tyngden ska hamna (precis som på en bärsele eller en vandringsryggsäck) medan en sjal virar man ju kors och tvärs all over (jag är inget fan av sjal ;)) och får på så sätt tyngden på lite andra ställen.

(Lånade bilder)

På hoppen så går ju basen att dra ihop, men då är det ju omöjligt att ha vaddering där. Det är dock vadderad på sidan av, liksom över höfterna (och på mig som inte är så tjock räcker vadderingen runt hela ryggen också). Så här ser det ut (högerklicka på bilden och öppna i ny flik för en mer hanterbar storlek!):
Bild

Medan på andra MT's utan reglerbar botten så vadderar man midjebältet, precis som på en bärsele. Här är ett exempel från wearababy.com, deras wrap tai ser ut så här:
Bild

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?