Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
#9285169
EC :heart:
Av LillaGrodan
#9285439
EC = Easycare.

Vävd sjal som tillverkas i Österrike. Älskad av mig och av många andra:

http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 0&start=15

Vill dock lägga in en liten brasklapp. Läste på ett amerikanskt forum att de ändrat något i väven sista året så att de inte är så där fantastiskt mjuka som de brukar vara från start utan riktigt styva och besvärliga att "gå in". Jag vet inte hur det är med detta....om det gäller alla modeller eller enbart vissa. Mitt råd är därför att kika efter någon begagnad. Såg att det ligger ett par ute på säljforumet.

Som första vävda sjal har den många fördelar just för att den är så smidig och har lite elasticitet. Nu i regn och gegga så knyter jag omslutet kryss på mage på samma sätt som en trikåsjal. Inga som helst problem att få det ordentligt tajt på det viset och man slipper långa sjaländar i backen.

Jag är själv på jakt efter ytterligare en, men vill ha en begagnad :-).
Av LillaGrodan
#9285959
idacathrine skrev:Tack! Ska absolut hålla utkik efter en begagnad ec :) vad fin regnbågen är :love:
Ja, det är den jag jagar :D .
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9287026
idacathrine skrev:Jag har testat hoppediz både tjock och tunn men inte kommit överens med. Jag har burit bebis i trikå och när den blivit för svajig gått över till sele.

Men nu vill jag ha en vävd sjal att trivas med också :)
Jag rekommenderar Ellevill Zara eller någon Girasol sjal. Zaran tycker jag var rätt lätt att knyta som nybörjare. Den "fastnar" liksom lite i sig själv då det är lite struktur i den. Mysig att bära fram med. Sjalen som fått stanna längst hos oss. Inte lika lättknuten på rygg. Girasol har alla möjliga kombinationer av randigt på sina sjalar, finns mycket hos wearababy.com, slingomama.nl, ooiebeest.nl, lovetobenatural samt b2boutique i england. Alla dessa är seriösa och pålitliga. Den jag köpte var väldigt mjuk redan från början (Zaran med, dock inte riktigt lika mjuk). Den är lätt att knyta med på rygg också.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9287027
idacathrine skrev:Jag har testat hoppediz både tjock och tunn men inte kommit överens med. Jag har burit bebis i trikå och när den blivit för svajig gått över till sele.

Men nu vill jag ha en vävd sjal att trivas med också :)
Just ja, har du en liten bebis skulle jag rekommendera Ellevill Paisley i bambu/bomull, sååå mjuk och go, superfin också. Funkar säkert för större barn med men jag tyckte den var bäst upp till året ca.
Av LillaGrodan
#9287451
Carolinah skrev:
idacathrine skrev:Jag har testat hoppediz både tjock och tunn men inte kommit överens med. Jag har burit bebis i trikå och när den blivit för svajig gått över till sele.

Men nu vill jag ha en vävd sjal att trivas med också :)
Girasol har alla möjliga kombinationer av randigt på sina sjalar, finns mycket hos wearababy.com, slingomama.nl, ooiebeest.nl, lovetobenatural samt b2boutique i england. Alla dessa är seriösa och pålitliga. Den jag köpte var väldigt mjuk redan från början (Zaran med, dock inte riktigt lika mjuk). Den är lätt att knyta med på rygg också.
Lite OT, men väntar i detta nu på en metamorphosis som är på väg från Holland och ooiebeest :D .

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?