Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av minfinaste
#9276321
Hej! Står nu i valet o kvalet: Ellevill eller Calin Bleu. Ska slå till snabbt pga rean.
Men kan någon hjälpa mig med skillnaden mellan Zara och Jade, vilket ska jag välja på? Har bara haft en Mam eco, endast knutit på magen(kryss) och vill ju utveckla det hela nu när gossen är snart 6 månader(men tycker m e är lite för smal och tråkig).

Hjälp snälla :) :hmm:
Användarens profilbild
Av martinah
#9281258
Hej,

Kolla på ellevills hemsida, mest mönsterpassnongen och kanske egenskaperna avseende motstånd/glid blir lite annorlunda...
De är fina båda två tycker jag!
Av Ismön
#9285776
Jag funderade jag också sen ramlade jag över det här:
"Zara: Inspired by Norwegian knitting pattern and traditional pattern from South America.

Jade: Zara pattern in smaller size."
http://www.ellevill.com/en/pages/about-ellevill

Hittade lite till info:
Ellevill Zara är två- eller trefärgad, jaquardvävd med mönster där färgerna och vävningen är motsatt på fram och baksida. Tyget är tack vare vävsättet tunt och samtidigt rejält stadigt. Den tunna och mjuka kvaliteten gör även bärsjalen mycket smidig och lätt att knyta. Ellevill Zara är 70 cm breda och finns i flera läckra färger.

Ellevill Jade har samma mönster som läckra Ellevill Zara, bara i mindre format och placerat vertikalt istället för horisontellt.
http://www.mammabarn.se/list_varugrupp. ... t=Ellevill
Senast redigerad av Ismön den fre nov 15, 2013 15:40, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ismön
#9285778
Lånar tråden lite och frågar om det är värt eller ovärt med ull?
Det är ju rea på ellevills ullsjalar.
Användarens profilbild
Av anna76
#9285973
Det beror nog på om du vill bära ute mycket? Jag har bärjacka utanpå, så jag känner inte att behovet finns riktigt... Kanske någon mer erfaren kan svara :wink:
Av Ismön
#9286001
Tror du den är väldigt varm?

Det är nog mest ute jag tänkt.
Har några andra jag håller på och lär mig på.
Av Ismön
#9286032
Ja, ull är ju lite så där magiskt. :hmm:

Som blåbär som är bra för magen vare sig man är hård eller lös. 8)
Användarens profilbild
Av martinah
#9289066
Ismön skrev:Ja, ull är ju lite så där magiskt. :hmm:

Som blåbär som är bra för magen vare sig man är hård eller lös. 8)
:Hahaa:
Det är just så det framställs. En har också menat att ullbyxor till barn just är så bra för att ull och kiss blir såpa? Apropå magiskt.
Av sassa78
#9289068
Ismön skrev:Lånar tråden lite och frågar om det är värt eller ovärt med ull?
Det är ju rea på ellevills ullsjalar.
Jag har två och de är underbara men främst för utomhusbärning. Har den längre varianten för att få lite extra värme runt ryggen. Med eller utan jacka så är den otroligt skön att bära i. Inte alls stickig utan mjuk. Men som sagt var, bär du bara inne så är det nog onödigt för det är en vintersjal.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?