Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av _hanna_
Kan de vara ett alternativ istället för Mei Tai:en som jag inte går ihop med så bra längre??
Vad är skillnaden på dessa??
För- och nackdelar mottages tacksamt!! :wink:
Senast redigerad av _hanna_ den lör maj 20, 2006 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Jag har en ergo och tycker att den är kanon.
Nästan all vikt hamnar på höfterna och det tycker jag om.
Använder den ifall jag bara ska bära ett kort tag, så jag slipper stå och knyta en sjal.
Fast det går alldeles utmärkt att bära länge i den, det är bara jag som föredrar en sjal då. :D
Användarens profilbild
Av _hanna_
Åsa hemmamamma till 3 skrev:Jag har en ergo och tycker att den är kanon.
Nästan all vikt hamnar på höfterna och det tycker jag om.
Använder den ifall jag bara ska bära ett kort tag, så jag slipper stå och knyta en sjal.
Fast det går alldeles utmärkt att bära länge i den, det är bara jag som föredrar en sjal då. :D
Är den vadderad i nederdelen?? Alltså den delen som vilar på höfterna??
Användarens profilbild
Av Tiz
Både Patapum och Ergo har tjock vaddering i midjebältet. De är som avbärarbälten på en ryggsäck. Jag har själv en patapum som jag tycker är jättebra. Har inte burit i någon Ergo NG så jag kan inte säga något om avlastningsskillnader.
Användarens profilbild
Av Anso
Lite generaliserande:
Späd och liten person - Patapum
Lite större/normal person och framför allt om en man ska använda selen - Ergo.
Ergon är lite formsydd i sitsen vilket gör den djupare att sitta i och passar där för även lite större barn jämfört med en Patapum normalstorlek.
Användarens profilbild
Av _hanna_
Anso skrev:Lite generaliserande:
Späd och liten person - Patapum
Lite större/normal person och framför allt om en man ska använda selen - Ergo.
Ergon är lite formsydd i sitsen vilket gör den djupare att sitta i och passar där för även lite större barn jämfört med en Patapum normalstorlek.
ahaaaa... tack för ett jättebra svar!! Då lutar det åt en Ergo då!! :wink:
Vart hittar man dom billigast då?? :? :roll: :?:
Användarens profilbild
Av Nova
_hanna_ skrev:Då lutar det åt en Ergo då!! :wink:
En begagnad kanske?
Här t.ex.
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/t ... danden.htm
Av Tigerlinda
Nova skrev:
En begagnad kanske?
Här t.ex.
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/t ... danden.htm
Sorry, men den har jag redan köpt :oops:
Användarens profilbild
Av Nova
Tigerlinda: Grattis till ett gott köp! :wink:
Av Tigerlinda
Åh, tack så mkt :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Kolla begagnatannonserna här på Sjalbarn.

Vill du köpa nytt ligger de allra flesta försäljarna i samma prisnivå. Nu erbjuder dock www.knyt-an.se Ergo fraktfritt t.o.m. 31 maj :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
annars kan du ju komma och prova ergon och köpa direkt utan frakt om du vill :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
_hanna_ skrev:Kan de vara ett alternativ istället för Mei Tai:en som jag inte går ihop med så bra längre??
Vad är skillnaden på dessa??
För- och nackdelar mottages tacksamt!! :wink:
Visst kan både Patapum och Ergo vara ett alternativ till mei tai 8) . Skillnaderna har redan beskrivits bra av Anso. Jag skulle dock vilja råda dig att prova innan du köper (eftersom bärselarna sitter lite olika på olika personer). Så du sedan kan välja den bärsele som passar er allra bäst :wink: .

Vill du köpa nytt ligger som sagt de flesta försäljarna i samma prisnivå. Jämför man sedan priserna på bärselarna är den vanliga Patapumen något lägre i pris än Toddlern, medan Ergon är lite dyrare :wink:

Men vill du köpa billigast ja då är det som jag skrev tidigare billigaste att titta under begagnat här på Sjalbarn :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Lottie skrev: Visst kan både Patapum och Ergo vara ett alternativ till mei tai 8) . Skillnaderna har redan beskrivits bra av Anso. Jag skulle dock vilja råda dig att prova innan du köper (eftersom bärselarna sitter lite olika på olika personer). Så du sedan kan välja den bärsele som passar er allra bäst :wink: .
Glömde skriva om möjligheten att på SJALTRÄFF prova samtliga bärselar och då dessutom få opartiska utlåtanden :wink:. Ser att du bor i Partille och då rekommenderar jag givetvis sjalträffarna i Göteborgsområdet :D
Dessutom får du gärna komma och prova och jämföra Ergo, Patapum, Patapum Toddler och Mei tai innan köp hos mig - finns bara 20 min från Partille :D . Så du sedan kan välja den bärsele som passar er allra bäst :wink:.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Håller med föregående skribenter, prova. Jag har en Patapum toddler och en ergo NG. Jag som är relativt kort tycker absolut att Ergon är bättre än Patapumen, medan min långe make tycker tvärt om :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?