Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Behöver er hjälp då jag är helt ny på detta.
Har en liten två månaders som suttit i sin sino sedan hon var nykläckt och där sover hon bra. Hon vill dock inte vara i sjalen vaken. Finns det något knep för att få henne att gilla sjalen vaken?
Hon börjar bli för tung för sjalen och jag förstår det på de flesta att en långsjal är nästa steg, men vilken? Jag vill inte ha en för svår då jag är rädd att jag kommer ge upp.

Jag har även en tvååring som vägrade sjal som nyfödd och jag gav upp alldeles för fort. Går det att börja med sjal när de är så gamla? Skulle gärna ha henne på ryggen istället för i vagn.

Tacksam för er hjälp!
Jag har inte särskilt mycket erfarenhet av att sjala lite osugna barn. Vill du ha en vävd sjal - välj en du tycker är snygg. Var bor du? Kan du hitta några som har sjalar så du kan prova och känna? Jag har aldrig riktigt känt mig bekväm med att knyta själv på ryggen men hittade min lösning till vår snart tvååring när jag köpte bärsele. Smidigt också eftersom han vill gå själv rätt var det är. Går fort att växla mellan mammas rygg och egna ben under promenaden. En bonus var att bebis som inte alltid är nöjd i sjalen trivs bra i selen med. Kanske för att det är lite mer rörelsefrihet? Och inte lika varmt och instängt. Hoppas du får fler och bättre tips.
Hallå, min egen tvååring har förvisso oftast älskat sjal men jag har coachat flera bekanta med lite mer motstridiga och större ungar. Knepet brukar vara att inknytningen inte får ta för lång tid och att det behöver bli roligt/vilsamt på ryggen direkt. Ett alternativ kan vara sele/mei tai som inte behöver justeras så mycket eller en enkel ryggsäck med sjal (när barnet vant sig att sitta på ryggen kan man testa lite andra knyt. Upp med barnet och gå en promenad där det finns saker att titta på, testa hemma o gå runt ivardagsrummet tror jag är dömt att misslyckas...
För den lilla kan det vara värt att testa framåtvänd buddha, eller knyta mer på höften om det är stimulansen som tryter. Min första blev nöjd först med lite färre lager tyg på sig och benen utanför, riktigt lossnade det när vi började med vävd istället för trikå, kan tänka mig att det känns svalare o rörligare för bebis. Kanske kan du få samma sele/mt att funka till båda?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?