Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag behöver skaffa nytt bärdon till min snart tremånaders, han är stadig och kan hålla huvudet själv nu. Jag har en lång trikåsjal som jag kan bära i om han vill sova, jag har en ringsjal som jag ska använda när han kan sitta själv (bar hans syster mycket så på höften) men när han är vaken och inte trött så vill han absolut inte sitta inåtvänt, han bara skriker.

Söker därför vilken bärsele som är skönast att bära/sitta i och där han kan sitta framåtvänt vid behov. Går det även att bära på rygg/höft är det ett plus. De jag har sett är en som heter Gemini och så babybjörn ONE, nån som har åsikter om dessa? Eller tips på andra?
Har du möjlighet att träffa någon härifrån och testa? Eller gå till en butik?
Många barn som bara vill bli burna framåt kan tycka att det är ok att sitta på ryggen (inte utåtvänd).

Beco (gemeni) tror jag är det bättre av de två alternativen. Men samtidigt är det en sele som inte räcker så länge. Barnet växer snabbt ur den.
Tack för hjälpen! Om nån i Örebrotrakten vill hjälpa mig med demonstration så är jag förstås jättetacksam!
Jag ska få prova babybjörns av min svägerska idag, får se vad jag tycker om den. Ska prova att knyta sjalen framåtvänt också, kanske är det en billig lösning:)
Jag bar ibland E framåtvänd i trikåsjal. Inte i buddhaposition, utan oergonomiskt med hängande ben, för hon ville kunna vifta med fötterna. Det blir tyngre att bära så än med barnet mage mot mage, men gick bra eftersom hon var ganska liten och lätt. Hur det skulle funka med ett tyngre barn vet jag inte, men du har ju redan en sjal, så prova!

Dessutom var det en ganska kort period hon absolut ville sitta framåt. Efter ett par månader eller så var det plötsligt ok att sitta inåt igen.
Jag ställer ofta frågan är man pratar om framåtvänt bärande.

Skulle du även köra barnen framåtvänt i barnvagn eller får barnen vänja sig där? Kan ju kolla åt sidor och stabil nacke då är det helt klart tid för att bära på rygg. Tror det är bästa alternativet för båda. Och det som kommer funka i många år framöver också.
Framåtvänt i barnvagn har mina barn väldigt sällan efterfrågat. De få gånger det har hänt har de fått åka framåtvänt (vändbar vagn).

Jag har inte känt mig bekväm med att ha barnen på ryggen (och framför allt inte med att sätta upp dem) förrän de varit en bit över halvåret. (Jag vet att många/vissa bär på ryggen flera månader tidigare.)

Men som sagt kan det bli tungt att bära barnet framåtvänt. Men det beror ju lite på hur långa stunder och var man bär. Och vad som är alternativen.
Välj en sele som räcker länge och som fungerar att bära med även på höft och rygg. Själv kan jag varmt rekommendera Beco Soleil, nog det skönaste jag haft i selväg. Frammåtvänt bärande vill jag avråda från. Det är tyngre som du läst ovan. men främst har bebisen ingen chans att värja sig för intryck, eller lägga ned huvudet för att somna. Så jag tycker du ska försöka bära på höft och rygg istället, de gånger han vill se mer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?