Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag funderar på att sätta saxen i min Hoppis som ändå bara ligger. De gånger jag tyckt att jag snubblat på sjaländar så har jag knutit bas-X framför allt. Men jag tycker nog också att höft-X skulle vara en praktisk knytning att få ordning på, och man kan väl även knyta en enkel ryggsäck med en lite kortare sjal.

Nu till min fråga: Hur lång sjal vill jag egentligen ha??
Användarens profilbild
Av annalys
Kaffemoster skrev:Nu till min fråga: Hur lång sjal vill jag egentligen ha??
Jag tror att du vill ha (minst :wink: ) två olika längder (till :wink: ).

Jag har faktiskt lite erfarenheter som stöder detta också. Min Hoppis är 3.6 (fast hoppisar är väl längre egentligen) och höftkrysset får aningens långa ändar med det. Bas-X funkar bra, ryggknyt också, både tibetansk och vanlig ryggsäck. MEN (och anledningen till att jag faktiskt tycker jag "behöver" en till sjal) dubbelt X som jag tycker är mycket bekvämare än bas-X får jag knyta på yttersta spetsarna, och det gillar jag inte.

Fast din bebina är kanske lagom till dubbelt X? I så fall rekommenderar jag nog lite längre än hoppis 3.6 (vad nu det kan svara mot), du är ju lite större än jag. Då blir det nog lagom till bas-X och höftkryss.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Då kanske jag inte var helt ute och cyklade som tyckte att jag nog kunde kapa en meter från min 4,6 hoppis (så blir den lite längre än 3,6), eller kanske lite mindre (åtminstone till att börja med) om nu din är lite längre än angivet..

Vad det gäller dubbel-X kontra bas-X så tycker jag helt märkligt nog bättre om det senare. Iofs inser jag att jag inte provat dubbel-X med bebinan, men jag tycker att bas-X med bebinan avlastar bättre än dubbel-X med hoppisen.
Användarens profilbild
Av annalys
Kaffemoster skrev:Då kanske jag inte var helt ute och cyklade som tyckte att jag nog kunde kapa en meter från min 4,6 hoppis (så blir den lite längre än 3,6), eller kanske lite mindre (åtminstone till att börja med) om nu din är lite längre än angivet..
En knapp meter blir nog bra. Om inte hoppisarna varierar mycket i längd borde ju din 4,6 vara en meter längre än min 3,6. Du har inte vägarna förbi Linköping snart så du kan komma förbi och prova :wink: ?
Kaffemoster skrev:Vad det gäller dubbel-X kontra bas-X så tycker jag helt märkligt nog bättre om det senare. Iofs inser jag att jag inte provat dubbel-X med bebinan, men jag tycker att bas-X med bebinan avlastar bättre än dubbel-X med hoppisen.
Jag har inte funderat jättemycket på avlastningen, men jag tycker vridningen i ryggen blir så obekväm med bas-X. Men bebinan kanske är lite smidigare/tunnare än hoppisen (som är den enda jag testat det med), så då kanske det inte gör så mycket? Hmmm, ska nog prova bas-X med Rebozon någon dag.
Användarens profilbild
Av annikar
Jag har en stork 3.6m, den mäter exakt 4 m med bägge ändar. Med den kan jag knyta basX, ryggsäck med knut på bröstet och höftX.
Tycker det är en toppenbra längd, smidig att ta med sig och lätt att knyta utomhus.
Jag är ju spinkig, har stl 34-36 ungefär.

Om du ska komma på sjalträffen på fredag kan jag ta med den så får du testa. Annars skulle jag kapa så sjalen mätte typ 4.2 m totalt till att börja med.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annikar skrev: Om du ska komma på sjalträffen på fredag kan jag ta med den så får du testa. Annars skulle jag kapa så sjalen mätte typ 4.2 m totalt till att börja med.
Jag har tänkt komma, så du får hemskt gärna ta med den sjalen. För visst kan man ju kapa lite i taget och prova, men jag vill ju helst få det bortklippta i ett stycke, så att man kan göra något roligt av det också =).
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Om du knyter upp den och mäter hur mycket tyg du får "kvar" så tar du bara bort det. Välj den knytningen som tar mest tyg och som du ska använda sjalen till.
Användarens profilbild
Av annikar
Kaffemoster skrev:
annikar skrev: Om du ska komma på sjalträffen på fredag kan jag ta med den så får du testa. Annars skulle jag kapa så sjalen mätte typ 4.2 m totalt till att börja med.
Jag har tänkt komma, så du får hemskt gärna ta med den sjalen. För visst kan man ju kapa lite i taget och prova, men jag vill ju helst få det bortklippta i ett stycke, så att man kan göra något roligt av det också =).
Ok! Då packar jag ner den :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
annikar skrev:Ok! Då packar jag ner den :D
Ifall du vill så kan du packa upp den, för jag (ibland är jag en smula otålig) orkade inte vänta på att bestämma mig längre, så nu är det klippt och fållat.

Dock är barnet ute på promenad med sin far, så jag har inte provat sedan jag klippt. Så ännu är spänningen olidlig, fastän jag provknöt en massa innan de gick ut. Men det har ju hänt förr att jag mätt fel.....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?