Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9220879
Min son som är 16 månader, är ca 81 cm och väger 12,5 kg och jag vill kunna bära honom på ryggen. Främst när vi ska gå ut i skogen med hunden för att slippa ta med vagnen. Han har tidigare blivit buren i en Hoppediz original, men han vägrar att bli buren i den på ryggen. Och tycker inte att det är jättekul att bli buren i den varken på magen eller höften heller längre, så det blir helt enkelt att jag knappt bär honom alls. Jag har väl aldrig burit jättemycket men känner ändå att jag vill kunna göra det.

Jag behöver något som går snabbt och smidigt och har funderat på en sele, men vilken sele passar till ett barn i hans storlek och gärna ett tag framöver?

Han har även börjat bli klängig och ska upp "tanka närhet" titt som tätt, så jag har även tänkt att det kanske finns en idé att införskaffa en ringsjal att bära honom i i kortare stunder. Finns det något jag ska tänka på där?
#9221341
Oh snap från babyhawk gillar jag. Tula toddler är jag tyvärr för liten för, annars är den ju en höjdare till större barn. Wompat.
#9221518
Ok, tack för tipsen! Ska se om jag kan få möjlighet att klämma och känna lite på någon eller några av dessa.

Hittills har jag bara kommit i närheten av en Ergobaby original, men är rädd för att den snabbt kan bli för liten även om de nya klarar upp till 20 kg, någon som vet?
#9221546
Emeldir skrev:Ok, tack för tipsen! Ska se om jag kan få möjlighet att klämma och känna lite på någon eller några av dessa.

Hittills har jag bara kommit i närheten av en Ergobaby original, men är rädd för att den snabbt kan bli för liten även om de nya klarar upp till 20 kg, någon som vet?
Han är såpass stor att han kommer sitta bättre och det kommer vara skönare för bäraren med en toddler-sele, särskilt när han växer lite till. Ergo och liknande selar som funkar från bebis kan han bäras i ett bra tag till också, men han får inte samma stöd för vare sig benen eller ryggen. Just Ergo är ju rätt låg i ryggen dessutom.

Jag är supernöjd med Tula Toddler, men det beror på hur du är byggd. Är du väldigt kort och/eller smal kan den bli för stor.
#9222944
Jag har tittat runt lite för att kolla på de tipsen jag har fått och det verkar som att det är svårt att hitta någon av dem begagnat. Är det generellt svårt att få tag på begagnade toddlerselar? Finns det kanske någon annan sele, som är nästan lika bra och är lättare att få tag på begagnad?
#9222961
Så är det nog, eftersom flera av toddlerselarna inte har funnits så länge heller, att de riktigt hunnit ut på begagnatmarknaden än.

Manduca tycker jag funkar helt okej till ett större barn, den "bebissele" min 2,5-åring sitter bäst i av de jag provat (Pognae, Ergo, Beco Butterfly, Beco Gemini...).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?