Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9207493
Har bytt från aldoria bambu soft (min allra första sjal, svajjig men gosig) till en calin bleu gauze. Helt underbar, både jag o dottern trivs, sval o skön är den. Är jätte sugen på att prova fler vävda sjalar men vilka vävda sjalar rekommenderar ni? Alltså märken mm.. Tacksam för allla tips jag kan få :)
#9208530
Bor i en en stad där du kan gå på sjalträff rekommenderar jag det. Finns ju så många olika sjalmärken och material att prova!
Ett bra råd är att köpa en du tycker är snygg och vill bära i, det kommer man långt med. Sedan tycker olika personer olika. Jag gillar inte gås-sjalar tyvärr, annars verkar de svala under sommaren. Jag har sjalar som girasol, didymos och bebina och tycker inte det är så stor skillnad på dem när jag bär, har burit i storchenwiege och trivts med det också. Material kan påverka bäregenskapet och min ellevill paisley med bomull/bambu föredrar jag att bära ett lätt barn i, ett tyngre tycker jag blir svajigt. Men där vet jag att andra inte håller med mig :D .
En sjal med ull tycker jag är gott och varmt på vintern, men min är lite sticksig så när jag är mer lättklädd föredrar jag en bomullssjal eller en med siden i.

Prova på sjalträff om du har möjlighet och köp begagnat så behöver det inte kosta så mycket och du kan sälja vidare om du inte trivs med sjalen. Och akta dig för sjaldjävulen, när man han börjat med sjal är det svårt att sluta och svårt att inte vilja ha fler att variera sig med :Hahaa:
#9208553
kronärtskocka skrev:Bor i en en stad där du kan gå på sjalträff rekommenderar jag det. Finns ju så många olika sjalmärken och material att prova!
Ett bra råd är att köpa en du tycker är snygg och vill bära i, det kommer man långt med. Sedan tycker olika personer olika. Jag gillar inte gås-sjalar tyvärr, annars verkar de svala under sommaren. Jag har sjalar som girasol, didymos och bebina och tycker inte det är så stor skillnad på dem när jag bär, har burit i storchenwiege och trivts med det också. Material kan påverka bäregenskapet och min ellevill paisley med bomull/bambu föredrar jag att bära ett lätt barn i, ett tyngre tycker jag blir svajigt. Men där vet jag att andra inte håller med mig :D .
En sjal med ull tycker jag är gott och varmt på vintern, men min är lite sticksig så när jag är mer lättklädd föredrar jag en bomullssjal eller en med siden i.

Prova på sjalträff om du har möjlighet och köp begagnat så behöver det inte kosta så mycket och du kan sälja vidare om du inte trivs med sjalen. Och akta dig för sjaldjävulen, när man han börjat med sjal är det svårt att sluta och svårt att inte vilja ha fler att variera sig med :Hahaa:
Instämmer med allt ovanstående, inklusive avsnittet om sjaldjävulen! :D Sjalträffar är bra. Vill du kvista förbi Hornstull finns ett gäng sjalar att klämma på här också (som sjaldjävulen fick mig att köpa).

Mina favoriter varierar också beroende på väderlek, storlek på barn, allmänt humör och på huruvida jag tror att jag kommer att amma i sjalen eller inte. Just nu när det är varmt är min begagnade "skrynkelgås" (den äldre varianten av Calin Bleu Gauze) favoriten. Den är sval och avlastar bra.
Sambon och jag bär också mycket i en svart Aldoria Eco Wrap, en sån här:

http://www.aldoriababy.com/produkter/aldoria-eco-wrap/

Den avlastar så himla bra och är perfekt för ett barn upp till lite över året, tycker jag. Eftersom den är stadig och rätt smal och min dessutom är ganska kort är det inte så mycket tyg att mecka med, vilket underlättar vid sjalamning tycker jag (inte så mycket tyg att böka med när jag knyter upp sjalen och hasar ner den lite, det är så jag menar).

Som nybörjare på vävda sjalar tyckte jag att Ellevillsjalar var jättebra. Jag började med en blå Ellevill Zara. Det var höst då och nu i sommarvärmen är Zaran för varm. Vi sparar Zaran till svalare sommardagar. Jag har också en Ellevill Paisley Grasshopper som är jättesnygg och sval men som jag ska låna ut till en kompis under sommaren. Paisleyn är lång (5,2 meter) och det är mer än jag behöver just nu och längden krånglar bara till det när jag vill knyta upp och hasa ner sjalen för amning.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?