Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Nu finns det tydligen även slät gås. Vilken ska man välja? Har någon provat båda varianter?
Användarens profilbild
Av mian
Nämen! Skall de sluta med den skrynkliga gåsen :shock:

Nu har inte jag provat den oskrynkliga, men jag jublar över min skrynkliga gås varje dag. Tycker det är perfekt att det inte syns att den är ostruken och knölig! Mina vävda sjalar ser misshandlade ut där de hänger helt skrynkliga, men gåsen ser ut precis som de ska!
Användarens profilbild
Av KATARINA
Den "gamla skrynkliga" Gauzen kommer att finnas i färgen natur i fortsättningen, dock finns det den del färgade skrynkliga sjalar kvar hos de som säljer den.

De färgade kommer fortsättningsvis vara mer släta vilket gör den lite mjukare. Den kan torktumlas och behöver inte förtvättas som innan.

När det gäller själva bärkomforten, som väl är det viktigaste, så är det nog lite smaksak vad man tycker bäst om. Den släta varianten är lite stummare och har inte lika mycket "giv" som den gamla.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Meh! :shock: Så kan dom ju inte göra... Skrynklet är ju en del av charmen med dom!

*glad att jag redan köpt en*
Användarens profilbild
Av Maja & barnen
Jag trodde det var själva skrynklorna som gjorde den sval? :mitvit: Varför vill de ändra på ett vinnande koncept?

Usch, nu blir jag stressad, jag som vill ha en aubergine. :?
Användarens profilbild
Av Blixa
Nej, jag som trodde att de bara skulle ha fler jobbiga valmöjligheter. Inte att de skulle sluta med den skrynkliga. Nu känner jag habegäret ännu starkare, särskilt om det är mer giv i de skrynkliga.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag inbillar mig att skrynklet hjälper till att hålla sjalen på plats också, det är ju trots allt en tunn sjal som inte är diagonalvävd. När jag testade den igår (på 9.5 kg Emil) så tyckte jag att knytningen höll hela fm-turen (iofs bara dryga timmen). Och då var den nytvättad.
Användarens profilbild
Av naggie
Nej nu blir jag jättestressad i fall det är så att de skrynkliga avlastar bättre. Jag har nämligen beställt en slät :roll: Ville så gärna ha oliven och den fanns bara som slät så jag tog den trots att jag helst ville ha skrynklig :(
Vad ska jag göra nu :whut:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Maja & barnen skrev:Jag trodde det var själva skrynklorna som gjorde den sval? :mitvit: Varför vill de ändra på ett vinnande koncept?
Färgningen görs maskinellt vilket slätar ut tygets naturliga skrynklighet. Fördelen är att vi av processen får en mycket mjuk och fin sjal. Eventuella oregelbundenheter i färgningen som handfärgning innebär försvinner också. Sjalen kan torktumlas för lättare hantering, den behöver inte förtvättas varken för att mjuka upp eventuell strävhet eller för att skölja bort överskottsfärg. Sjalen tar även lite mindre plats ihopvikt. Sjalen behöver inte strykas, den är inte helt slät utan har lite av tygets naturliga skrynklighet kvar.

För den som även i fortsättningen vill ha den luftiga originalgauzen med sin härliga skrynklighet erbjuds den ofärgade natursjalen. Handfärgning av sjalarna kommer att upphöra. Ännu så länge går det dock att få en "skrynklig" gauzesjal i färgerna; chokladbrun, orange, körsbärsröd, aubergine, azurblå och lila - med reservation för att jag inte är helt uppdaterad på vilka färger som ev är slut hos resp försäljare. Så vilka färger som finns kvar hos de olika försäljarna varierar, kolla därför respektive internetbutik www.babyhip.se, www.knyt-an.se, www.mallgroda.se och www.mammabarn.se :wink:.
Användarens profilbild
Av naggie
Lottie, är det så att de släta är mindre avlastande? Min bebis är ju en riktigt tung klump så jag behöver så bra avlastning som möjligt. Om det är så kanske man kan få byta till en skrynklig i en annan färg :hide: (om inte min oliv redan är skickad)
Användarens profilbild
Av Veronica
naggie du har ju alltid 14 dagars ångerfrist! Kolla med olika återförsäljare om det inte finns en skrynklig oliv kvar nånstans.
Användarens profilbild
Av KATARINA
Veronica skrev:naggie du har ju alltid 14 dagars ångerfrist! Kolla med olika återförsäljare om det inte finns en skrynklig oliv kvar nånstans.
Jag är ganska säker på att den skrynkliga olivgåsen är slut hos alla.
Användarens profilbild
Av Scharlott
naggie skrev:Lottie, är det så att de släta är mindre avlastande? Min bebis är ju en riktigt tung klump så jag behöver så bra avlastning som möjligt. Om det är så kanske man kan få byta till en skrynklig i en annan färg :hide: (om inte min oliv redan är skickad)
Jo, din oliv-gauze är skickad... Jag upplever det dock inte som det är någon stor skillnad avlastningsmässigt sett mellan den skrynkliga och den släta gauzen. :wink:
KATARINA skrev:Jag är ganska säker på att den skrynkliga olivgåsen är slut hos alla.
Bekräftas - skrynklig oliv är helt slut hos samtliga återförsäljare.
Användarens profilbild
Av Athena
Hm... Funderar på om man kanske kan färga en naturgås. Skulle vilja ha en ljus, men natur är nästan lite tråkig. Förmodligen är den väl sydd med syntettråd som inte tar åt sig färg förstås.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Athena skrev:Hm... Funderar på om man kanske kan färga en naturgås. Skulle vilja ha en ljus, men natur är nästan lite tråkig. Förmodligen är den väl sydd med syntettråd som inte tar åt sig färg förstås.
Det kan ju vara en variant att färga en naturgauze i fall man vill ha en färg som ingen annan har 8)

Tillverkaren utgår ju från naturgauzen och färgar den, så förhoppningsvis bör det vara tråd som också kan färgas :roll: . Men det skall jag kolla upp :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?