Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Funderar på om vi skulle behöva en större sele, ska egentligen inte köpa någon men sugen på att titta lite, vart finns det för några som passar till lite större barn? I är 82cm och väger 12kg, A är runt 1m och väger 18kg.
mly skrev:Tittade lite på knyt an och då stod det att tula toddler bara klarade upp till 20kg. Paptum däremot klarade upp till 28kg. Men Tulan va ju mycket finare.
Tror inte tula passar dig men du får gärna testa min wompat. Patapum toddler är inte så himla stor tror jag.
Sy en toddlermeitai annars?
Av mly
Det är alltså bara wompat som gäller om man vill ha en till lite större barn då :hmm:
Jag hade koll på att mammatillE har en men inte att tuviluvis hade det, gillar ni era? Jag borde absolut inte köpa en sele till, jag älskar ergon men det skulle ju va så kul att testa något annat. Vi bär inte heller så mycket, men nu har jag gjort mig av med tvillingvagnen så risken finns ju att det blir mer. Men wompat är ruskigt dyra va?
Av mly
Kollar runt lite mer, nån med erfarenhet av Boba?
Det verkar som de flesta selar är okej upp till 20kg utom ergon som jag hittar detta om
ERGObaby bärsele kan användas från ca 3-5 månader upp till ca 18 kg (dvs tills barnet är ungefär fem år)
Stämmer den vikten verkligen, väger en normal 5 åring 18kg? Amanda vägde 17,9 hon har precis fyllt 3 :hmm:
Haha men de är sköna också!! En av de skönaste selar jag provat. Och de finns väl i icke-hysteriska färger med? Nån som äe rätt lik den gröna hoppedizen vi båda gillade tex.
Jag har nån regnbåge ;)
Användarens profilbild
Av theos
mly skrev:Kollar runt lite mer, nån med erfarenhet av Boba?
Det verkar som de flesta selar är okej upp till 20kg utom ergon som jag hittar detta om
ERGObaby bärsele kan användas från ca 3-5 månader upp till ca 18 kg (dvs tills barnet är ungefär fem år)
Stämmer den vikten verkligen, väger en normal 5 åring 18kg? Amanda vägde 17,9 hon har precis fyllt 3 :hmm:
Oj är det 18 kg..trodde ergo hade till 20.. *kollar på vår kartong..ja 18* Kanske därför jag tycker den avlastar dåligt när jag bär på ryggen? :hmm: T väger över 16.5 tror jag... Jag får verkligen inte till det bekvämt på ryggen, dessutom tycker jag att sittytan är liten för honom.
J växte absolut ur sin ergo, oavsett vikten så blev hon för lång.

Jag har en Wompat toddler och vi älskar den både jag och J!!! Den är jätteskön att bära i och J sitter jätteskönt. Jag skall erkänna att jag inte riktigt gillar de regnbågsfärgade, det passar inte mina kläder och jag är lite petig så där :wink: Men min turkåsa med svarta band ty :wink: tycker jag är jättesnygg, det finns massor av tyger att välja mellan. Dyr möjligen, men värd varenda krona.

Det finns flera trådar om toddlerselar, här är en: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... &start=165
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?