Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9205153
Cillan skrev:Kan inte mäta proportionerna ben kontra överkropp nu för han sover men han är 68 cm lång.
Då är han ganska precis så stor som min S var vid 5 månader (hon var en bit över på viktkurvan), tror han kommer sitta bra i Pognae ett bra tag till. Jag menade inte att du skulle mäta, mest uppskatta om han har långa eller korta ben jämfört mot resten. S ben är inte jättelånga och hon kunde alltid ha byxor på längden långt efter att midjan var för tajt. Nu är hon dock smalare och benen hänger med storleken igen.
#9205264
Andelle skrev:
Cillan skrev:Kan inte mäta proportionerna ben kontra överkropp nu för han sover men han är 68 cm lång.
Då är han ganska precis så stor som min S var vid 5 månader (hon var en bit över på viktkurvan), tror han kommer sitta bra i Pognae ett bra tag till. Jag menade inte att du skulle mäta, mest uppskatta om han har långa eller korta ben jämfört mot resten. S ben är inte jättelånga och hon kunde alltid ha byxor på längden långt efter att midjan var för tajt. Nu är hon dock smalare och benen hänger med storleken igen.
G ligger ju mellan minus 1 och 2 på längden och vikten. Han var ju prematur och tillväxthämmad i magen. Han är nog ungefär lika lång på ben och armar jämfört med kroppen. Han brukar kunna ha byxor längre än bodys men nu när han är på väg att kunna ha 74 har han även kunnat börja med byxor i den storleken oxå, han kan ha både 68 och 74 nu.
#9205471
Clavinova skrev:W var 62 cm och vägde knappt 7,5 kg på senaste vägningen och jag tycker att hon sitter bra med god marginal att bli större!
G och W är nästan lika stor. Bara det att G är 10 mån idag....
#9207205
Vi har just bytt till en toddlersele, E är ganska exakt 80 cm lång. Så om G är 62 nu ska han växa 18 cm innan en toddler blir aktuellt, och det gör man ju inte över natten :)

(Såg nu att han är 68 cm, men det är ändå en bit till 80 cm)
Senast redigerad av ylvast den tis jun 11, 2013 11:02, redigerad totalt 1 gånger.
#9207208
Cillan skrev:
Clavinova skrev:W var 62 cm och vägde knappt 7,5 kg på senaste vägningen och jag tycker att hon sitter bra med god marginal att bli större!
G och W är nästan lika stor. Bara det att G är 10 mån idag....
Jo, det kan ju vara så olika, W är en rätt... bastant bebis även om jag ärligt talat inte förstår var all vikt på henne sitter.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?