Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av snna
#9185449
Jag tänkte beställa en vävd själ. Funderar på antingen en gås, girasol eller en ellevill. Men vilken längd skall jag välja. Min dotter är nu 4 månader, och väger runt 7 kg. Jag är 173 lång och väger runt 80. Vill kunna knyta henne på ryggen då hon blir äldre.

Tack på förhand! :)

/ Sanna
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
#9185490
Jag är lika lång som du och lite tjockare. Jag har en ellevill zara 4.2 som jag gör alla knytningar med. (Alla jag kan vill säga, på ryggen använder jag bara tibetansk ryggsäck och omslutet kryss). Knuten hamnar på ryggen om jag gör omslutet kryss på magen och jag knyter alltid med yttersta ändarna.

Det är lite dumt när jag gör dubbelt kryss att inte kunna knyta hela bredden, avlastningen blir inte så bra som den kan. Ändå väljer jag alltid den sjalen och bär alltid i dubbelt kryss, så tydligen är det tillräckligt bra för mig i alla fall.

Andra sjalar som inte har lika långa ändar behöver jag 4.6 meter av.
Användarens profilbild
Av theos
#9185559
Gissar på att det blir bra med en 4.6 m. Jag är lite längre än dig och väger 60 kg, får rätt mycket tyg över när jag knyter omslutet kryss på magen.
Min man är lång och vältränad, bred sas och även han kan knyta med mina 4.6-sjalar fast med ändarna då.
Användarens profilbild
Av snna
#9185657
Åh tack så mycket för era svar. Nu har jag något att gå efter, bara hitta en sjal då, eller gissar att det kommer blir mer än en! :) Blir spännande att byta från trikån till vävt.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?