Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MrsMelody
#9184403
Hej!
Ska köpa sele och har fastnat för ergon men har inte kunnat testa den ännu. Men tänkte att det kanske kan va bra att jämföra lite olika selar. Så tänkte fråga er här inne vilken som ni tycker är bäst och varför. Vilken skulle passa oss?

Jag är ca 170 lång och min man ca 180, han är smal jag mindre smal hehe, våra bebisar är drygt 7 månader och smala. Det vore bra om det gick att ha selen en längre tid.

De selar jag funderar på är Ergo, Manduca och Beco gemini. Kom gärna med andra förslag på likvärdiga selar om det finns :)
Av Isadora
#9184469
Av de selar du nämner, hade jag helt klart valt Manduca. Jag tycker Ergo är för låg i ryggen, och om jag inte mins fel sitter den inte så bra på stora långa pappor. Och på tjocka korta mammor som jag passar den inte hellar. Beco Gemini är nog skönaste selen jag provat, men tyvärr var den urvuxen när min ganska småväxta bebis var 18 månader.. Det var främst sittdelen som var för smal för henne.

Personligen älskar jag Connectas selar www.connectababycarrier.com
Men jag tror även att Boba Och Tula kan passa er bra. Sen tycker jag absolut ni ska ta en titt på www.wearababy.com :loving: Där ska jag köpa min nästa sele.
Av LillaGrodan
#9184589
Beco gemini till ett så gammalt barn = Nej.

Ni är ju båda ganska långa så ergon tror jag inte alls skulle vara tokig. Manducan kan också fungera om du är lite kraftigare. Problemet med den är att man inte får vara för liten för då går den inte att dra åt ordentligt. Ergo (performance) är nästan lika hög som manducan och har även en bredare sittyta än manducan vilket är bra.

Om ni inte har tänkt att liten ska sova i selen så skulle jag säga Oh snap från babyhawk. Problemet är att den inte har något huvudstöd för ett barn som somnar på ryggen. Men du kanske är lite händig och kan sy en enkel liten "huva" :-). Det är en kanonsele.

Boban tror jag att din sambo/man är lite för lång för. Den sitter bäst på korta bärare. Axelbanden är fästa rätt högt på panelen så månaga som är långa tycker att de "skär" upp i armhålorna.

Tula toddler är ju också kanon, men ditt barn är nog lite för liten för den ännu.
Av MrsMelody
#9184620
Vad är skillnaden på de olika ergo selarna? Jag är inte direkt kraftig men har rätt breda höfter.
Av Isadora
#9184639
Ergo Sport är min favorit bland Ergoselarna. Den har lite högre rygg, svalare tyg, och även längre midjebälte och axelband. Tyvärr tror jag den utgått. Performance är väl lite lätttare och även den sydd i något mer sportigt syntetmaterial. Jag som ammande mamma vill inte bära i den på ryggen pga axelbandens form. När jag skrev Tula ovan så tänkte jag främst på Tula Baby, det glömde jag skriva.
Användarens profilbild
Av Disaia
#9186908
Jag har inte testat så många olika selar, men det jag gillar med manducan är att man kan ha ryggpanelen i två olika höjder. Nu kör vi nästan alltid det höga läget, det stöttar nacken lite och kapslar in honom ordentligt. Men jag tror att när han blir större kommer det vara bra att korta ner så han kan ha armarna utanför.

Nackstödet är himla bra också!

Det finns nog massor av bra selar, men jag älskar våran manduca :loving:

Tillägg: Jag och min man är ungefär samma storlekar som er.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?