Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Klara82
#9180525
Hej,
Väntar trean nu och den gamla trikåsjalen är utsliten så jag har börjat se mig om efter en ny. Har en manduca och en vävd sjal som kommer användas när bebis blir större. Har nu blivit sugen på att testa mei tai och undrar om det är ett bra alternativ till trikåsjal när de är helt färska? Får man samma mys- och närhetskänsla som i trikåsjal? Känns som att det borde vara lättare att amma i en mei tai och dessutom kan jag ju använda en sådan till storasyskonen på två respektive tre år...
Tar tacksamt emot era tips och åsikter!

Hälsningar Klara
#9180631
Jag har en treveckorsbebis och använder bara meitai och vävd sjal. Jag har använt trikåsjal några gånger, men det blir så fruktansvärt varmt. Dessutom kan jag inte amma i trikåsjal men i meitai och vävd (dubbelt kryss) går det bra. Och så är det lätt att få upp honom på ryggen i meitai, sjal har jag inte vågat prova än. Jag skulle påstå att det är precis lika mysigt.

Däremot verkar det kanske lite bökigt att bära en nyfödd i en meitai som passar treåringen. På den som jag har står det 5-18 månader, jag viker upp ett varv runt magen och knölar ihop sittdelen lite och det går ju bra, men så mycket mer tyg skulle jag nog inte vilja ha. Å andra sidan har jag inte provat.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?