Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av denisejulietta
#9179310
Hej! Min sambo har lovat mig en ergonomisk bärsele i sommar/till hösten. Nu behöver jag råd om vilken jag ska välja.

När vi va in på babyproffsen senast så provade jag och dottern en ergo och älskade den, men vad jag har förstått finns det selar som ska passa en liten bärare ännu bättre. Jag är 160 cm och väger 60 kg. Min sambo som också ska använda någon enstaka gång är 175 cm och väger 90 kg. Barnet som ska bäras kommer vara kring 1 när vi köper selen och väger idag vid 10 månaders ålder 9 kg. Vill gärna kunna använda selen till kommande barn också. Vi har ingen möjlighet att prova andra märken i någon butik i närheten. Är så förvirrad av allt läsande nu.

Hjälp mig! :-D
Av LillaGrodan
#9179637
Problemet som jag ser det är att ni vill ha en rätt "avancerad" kombination :-). Den ska passa er båda och dessutom till såväl nyfödd som 1-åring och uppåt.

Med tanke på att ni är så pass olika storleksmässigt som bärare så tror jag faktiskt inte ergon är så dum. Den fungerar också till nyfödd med spädbarnsinlägg. Pognae skulle jag nog kika på också. Den är väldigt lika ergon, men har en extra ryggförlängare som är bra till ett större barn.

Till en 1-åring tänker jag annars en toddlersele som har en bredare panel......men som sagt då fungerar den inte lika bra till ett mindre barn.

Nu har jag nog bara snurrat till det ännu mer för dig :-).
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9179966
Om Ergon satt bra är den kanske bästa valet :) Pognae gillar jag också, liknande sele men med lite fler finesser (extra förlängningsdel och vädringslucka), snyggare och sitter kanske ännu bättre på dig, Pognae brukar passa små bärare.

Annars en Boba 3g (2g funkar inte från nyfödd), den sitter troligt ännu bättre på dig än Ergo och passar ert lite större barn bättre nu än de mindre selarna Ergo och Pognae. Det är risk att den inte sitter så bra på din sambo dock, men ska du bära mycket och han sporadiskt kan det vara ett alternativ.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?