Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vet att det är att som att svära i kyrkan, men jag måste säga att den nya Baby Björn ONE som Babybjörn själva kallar "ergonomisk" ser väldigt bra ut på pappret. Någon som har testat? Jag väntar nr 2 nu och vill testa trikåsjal när pytte är pytte och sen även ha en ergonomisk sele som funkar från nyfödd. Har sett bla Manduca som jag tycker verkar bra.

Hade en Babybjörn Miracle till ettan som komplement under vagnen som jag tyckte var kanonbra upp till hon var 5-6 månader, men sen kändes det precis som många skriver att hon hängde i grenen och hennes ben var liksom ivägen framför mina när jag rörde mig, men då var det inte heller tal om långa stunder av bärande då hon var/är en mycket aktiv tjej som ville vara på golvet och hasa runt :D

Alla erfarenheter/synpunkter gällande BabyBjörn ONE vs andra ergonomiska selar som funkar från nyfödd är välkomna! Även tips på svala trikåsjalar som funkar för nybörjare tas tacksamt emot!
Jag tycker att babybjörn one är en dålig investering. Sittytan är rätt smal, fungerar säkert bra till nyfödd men tittar man på ett större barn så sitter de inte bra i groda. Kort livslängd och dyr.
CatrinL skrev:Ok, tack! Så själva sittytan är för liten även när sittytan är så bred som möjligt alltså? Har du några mått för då kan jag jämföra med tex manduca? Hinner aldrig till butiken som säljer ONE, därav frågan...
Jag har tyvärr inte måtten, men det räcker ju med att titta på deras film. De två äldre barnen får inget ordentligt stöd ut mot knäna utan blir hängande.
Kollat filmen nu o du har ju rätt. Då blir det annan ergonomisk sele. Jag har kikat på Manduca för det ser skönt ut för barnet, ser ut som om de sitter m rundad rygg, men jag måste iväg o prova på knyt an för jag är kort o rätt smal när jag inte är gravid, samtidigt tror jag att jag kan bära vår tvååring på 11 kg kortare sträckor i tex skogen med en manduca... måste prova helt enkelt!

Tips på sval trikåsjal någon? Aldoria bambu ser mysig ut men jag har noll sjalerfarenhet så tips från er rutinerade tas tacksamt emot!
Har inte testat dem själv än (men snart!) men Aldoria Bambu och Looma Sino sägs vara de svalaste trikåsjalarna. Looma Sino har precis börjat tillverkas igen, annars finns det ibland begagnade :-)
CatrinL skrev:Kollat filmen nu o du har ju rätt. Då blir det annan ergonomisk sele. Jag har kikat på Manduca för det ser skönt ut för barnet, ser ut som om de sitter m rundad rygg, men jag måste iväg o prova på knyt an för jag är kort o rätt smal när jag inte är gravid, samtidigt tror jag att jag kan bära vår tvååring på 11 kg kortare sträckor i tex skogen med en manduca... måste prova helt enkelt!

Tips på sval trikåsjal någon? Aldoria bambu ser mysig ut men jag har noll sjalerfarenhet så tips från er rutinerade tas tacksamt emot!
Om du är kort och smal så låter inte manducan som riktigt rätt val för dig. Jag är ogravid 160cm och väger 47 kilo. Manducan är alldles för stpr för mig. Jättebra bärsele - sambon använder den - men inte om man är liten som bärare.

Självklart kan du bära din 2-åring i en ergonomisk bärsele. Bar lillebror regelbundet och ofta längre stunder tills han var runt 3,5.

Tunn sjal:
Aldoria bambu eller sino. Jag röstar på sino.
Jag hade Looma Sino trikåsjal, trivdes jättebra med den. Bra om man är lite varm av sig. Aldoria verkar också passa varmare personer. Sen har även Ellevill börjat göra trikåsjalar. O så har du tex Mysak som säljs på tradera billigt, de verkar lite tjockare dock.

Jag är kort och mullig, Manducan passade inte mig så bra. Men Beco Butterfly el Gemini?
Förresten, ett till tips, Boba 3G går att använda från start. Jag har en Boba 2G och den passar jättebra på mig som är kort, min är till salu men den har ju tyvärr ingen spädbarnsinsats, så den går inte att använda förrän från ca 8 mån. Kolla fliken säljes här på forumet så kanske det finns en Sino. Tror det finns en del Becos iallafalll.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?