Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JeNy
#9164458
Hej!
Nu har jag provat att bära i både sele och sjal och har kommit fram till att det jag gillar mest med selen är det vadderade avlastarbältet. Det jag gillar mest hos sjalen är man kan bre ut den över axlarna.
Visst är det troligt att jag skulle trivas med en hybrid?
Jag vill att den ska ha vadderat bälte med spänne. Banden ska vara tillräckligt långa så att det går att knyta den fram.
Jag är 178 lång och smalt byggd.
Bebisen är 6.5 månad och ca 68 lång, väger ungefär 8.5kg
Finns hybriden jag söker och var kan jag köpa den i så fall?

/Jenny.
Användarens profilbild
Av Ingah
#9164937
Du skulle nog absolut gilla en hybrid! Jag tyckte samma, ville ha det vadderade bältet i midjan och samtidigt avlasta på hela axeln genom utbredbara axelband. Jag hade tur att hitta en begagnad hybrid här på forumet som har använts mycket sedan jag köpte den. Nu har jag även investerat i en Wompat som jag också tycker avlastar på ett sätt som känns bra. Det kanske finns någon annan sele som du tycker är bra. Nu vet jag ju inte hur mycket olika selar du testat. Jag är definitivt ingen expert på selar då jag bara testat ett par olika, men det finns de här på forumet som testat massor.

Annars vet jag tyvärr inte var man kan köpa någon ny hybrid. Jag hade funderingar på att försöka sy en egen om jag inte hade kommit över den jag hittade här.

Hoppas du hittar det du söker!
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9164953
Jag tror också att du skulle gilla en hybrid med utbredbara axelband. Det är den enda bärdon vi använder nu, och har så varit i över ett år i alla fall. Men jag har nog aldrig sett några köpesvarianter av dem, vår är hemsydd med en slaktad hoppendiz-sjal som axelband.
Användarens profilbild
Av Mosan
#9182466
Jag har också sytt min själv. Hybriden är en stor favorit här hemma.
#9182710
Vi använder bb-tai, den har utbredbara axelbad och vadderat midjebälte, men dock inget spänne på midjebältet utan man får knyta. Jag tycker jättemycket om den varianten och funderar på att köpa http://www.wearababy.com/shop/wrap-tai i storlek medium då jag tycker att bb-tai börjar bli lite liten för min dotter.
Har tyvärr inte sett ngn variant med spänne i midjan...
Av kereli
#9202462
JeNy skrev:Hej!
Nu har jag provat att bära i både sele och sjal och har kommit fram till att det jag gillar mest med selen är det vadderade avlastarbältet. Det jag gillar mest hos sjalen är man kan bre ut den över axlarna.
Visst är det troligt att jag skulle trivas med en hybrid?
Jag vill att den ska ha vadderat bälte med spänne. Banden ska vara tillräckligt långa så att det går att knyta den fram.
Jag är 178 lång och smalt byggd.
Bebisen är 6.5 månad och ca 68 lång, väger ungefär 8.5kg
Finns hybriden jag söker och var kan jag köpa den i så fall?

/Jenny.
Jag letar efter precis samma sak! Har du hittat någon variant att tipsa om?
Kristina-Fiona skrev:Vi använder bb-tai, den har utbredbara axelbad och vadderat midjebälte, men dock inget spänne på midjebältet utan man får knyta. Jag tycker jättemycket om den varianten och funderar på att köpa http://www.wearababy.com/shop/wrap-tai i storlek medium då jag tycker att bb-tai börjar bli lite liten för min dotter.
Har tyvärr inte sett ngn variant med spänne i midjan...
Kristina-Fiona: bb-tai, hur stor är dottern om den börjar bli liten? Hade hoppats hitta samma mt som funkar både för den som ännu ligger i magen (bf september) och storebror som kommer att vara 20 månader efter sommaren (normallång, men ett riktigt tungt litet kraftpaket som knappt sover middag längre)... Alltså för 0-6 mån och 20-30 typ...
Av nano
#9202477
Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Användarens profilbild
Av anna76
#9202509
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oh, vad roligt att höra att du är nöjd! :app: Precis en sån (i annan färg) har jag beställt, tror att den ligger på posten och väntar nu, jag fick en avi igår. Den är tänkt till den väntade bebisen som kommer i höst.
Av nano
#9202521
anna76 skrev:
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oh, vad roligt att höra att du är nöjd! :app: Precis en sån (i annan färg) har jag beställt, tror att den ligger på posten och väntar nu, jag fick en avi igår. Den är tänkt till den väntade bebisen som kommer i höst.
Från samma "tillverkare" också? Tog ett tag att få in snitsen men nu är jag jättenöjd, tycker den avlastar suveränt och är jättegosig.
Användarens profilbild
Av Mosan
#9202529
Katarina på knyt an visade en hybrid när jag var där sist. Jag provade den aldrig men den såg ganska stor ut och vad märket var vet jag inte. Men du kan ju kolla med henne.
Av kereli
#9202980
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oj, den var ju galet fin, men kanske lite i dyraste laget... Hur funkar det egentligen att dra ihop den på bredden, ser ut som om det skulle kunna bli lite knöligt?

Skulle ju gärna klämma och känna lite innan en sådan investering, eller kanske leta något liknande begagnat. För mig är det här med MT lite nytt. Min pojk bar jag i långsjal tills han var året och började vägra bli inknuten (han har aldrig varit av den gosiga sorten utan helst lutat sig maximalt ut från kroppen), men nu går det bra med sele och MT. Med en ny bebis på väg skulle jag gärna ha samma bärdon till bägge, men tycker inte att sele är någon höjdare för att bära bebis under halvåret.
Mosan skrev:Katarina på knyt an visade en hybrid när jag var där sist. Jag provade den aldrig men den såg ganska stor ut och vad märket var vet jag inte. Men du kan ju kolla med henne.
Tror att det är Barma som har funnits på kny-an? http://syttochgjort.se/barma/hybrid Men där känns avbärarbältet lite väl kraftigt för min smak.

Hm. Lutar lite åt att testa en begagnad bb-tai och sen kanske uppgradera till något stiligare när barnen blir tyngre om vi trivs med det alla fyra...
Av nano
#9202994
kereli skrev:
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oj, den var ju galet fin, men kanske lite i dyraste laget... Hur funkar det egentligen att dra ihop den på bredden, ser ut som om det skulle kunna bli lite knöligt?

Skulle ju gärna klämma och känna lite innan en sådan investering, eller kanske leta något liknande begagnat. För mig är det här med MT lite nytt. Min pojk bar jag i långsjal tills han var året och började vägra bli inknuten (han har aldrig varit av den gosiga sorten utan helst lutat sig maximalt ut från kroppen), men nu går det bra med sele och MT. Med en ny bebis på väg skulle jag gärna ha samma bärdon till bägge, men tycker inte att sele är någon höjdare för att bära bebis under halvåret.
Mosan skrev:Katarina på knyt an visade en hybrid när jag var där sist. Jag provade den aldrig men den såg ganska stor ut och vad märket var vet jag inte. Men du kan ju kolla med henne.
Tror att det är Barma som har funnits på kny-an? http://syttochgjort.se/barma/hybrid Men där känns avbärarbältet lite väl kraftigt för min smak.

Hm. Lutar lite åt att testa en begagnad bb-tai och sen kanske uppgradera till något stiligare när barnen blir tyngre om vi trivs med det alla fyra...
Vågar inte svara för hur det funkar, min var iaf 6 mån när jag började bära i mt och nästan 10kg. Priset slutade på ca 1200kr och det är väl ung vad en ny sjal/sele ofta kostar så jag var helt ok med det (även om jag helst hade köpt begagnat men hittade ingen i tid).
Användarens profilbild
Av anna76
#9203390
nano skrev:
anna76 skrev:
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oh, vad roligt att höra att du är nöjd! :app: Precis en sån (i annan färg) har jag beställt, tror att den ligger på posten och väntar nu, jag fick en avi igår. Den är tänkt till den väntade bebisen som kommer i höst.
Från samma "tillverkare" också? Tog ett tag att få in snitsen men nu är jag jättenöjd, tycker den avlastar suveränt och är jättegosig.
Ja, samma tillverkare! Jag satte min snart 3-åring (ca 16,5 kg) i den direkt och tyckte att den kändes jätteskön! Hon fick prova både fram och bak.. Nu hoppas jag att den passar för pyttisar också, men det tror jag. Jag tror att jag fick till knytningen med en gång :vågen:

Min var av ett sjaltyg och ett enfärgat brunt tyg, så den var lite billigare än din, tror att den hamnade på 750 kr.
Av nano
#9203402
anna76 skrev:
nano skrev:
anna76 skrev:
nano skrev:Inget spänne men jag har en sådan här: http://www.etsy.com/listing/123659049/w ... ome_active (samma färger som på bilden tom :)) och jag tycker den är helt fantastiskt. Den är vadderad i nederkan förutom knytändarna och panelen går att dra ihop både uppe och nere så den ska passa pyttisar också (min är dryga 10 kg och snart 8 mån) Väl värd varenda krona :loving:
Oh, vad roligt att höra att du är nöjd! :app: Precis en sån (i annan färg) har jag beställt, tror att den ligger på posten och väntar nu, jag fick en avi igår. Den är tänkt till den väntade bebisen som kommer i höst.
Från samma "tillverkare" också? Tog ett tag att få in snitsen men nu är jag jättenöjd, tycker den avlastar suveränt och är jättegosig.
Ja, samma tillverkare! Jag satte min snart 3-åring (ca 16,5 kg) i den direkt och tyckte att den kändes jätteskön! Hon fick prova både fram och bak.. Nu hoppas jag att den passar för pyttisar också, men det tror jag. Jag tror att jag fick till knytningen med en gång :vågen:

Min var av ett sjaltyg och ett enfärgat brunt tyg, så den var lite billigare än din, tror att den hamnade på 750 kr.

Va kul, ja mitt pris var ju med frakt också. Det gick ju på typ 200 :shock:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?