Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag provade en wompat, modellen över babystorleken (medium?), med Ingrid och det funkade men hon kunde bara kika över panelen. Ingrid var 68 cm förra gången hon mättes för typ 7 veckor sen så hon är nog ungefär 70 cm nu men väger inte lika mycket som T. Bara för att jämföra, liksom!

Vilken sele funderar ni på? Ingrid börjar redan växa ur geminin och jag funderar på wompat eller tula... Fast först ska vi bli med långsjal :)!
Jag undrar också om ni bär barnet på mage el rygg? Tillräckligt högt upp? Jag har sett flera bära barnet för långt ned och då blir det axel/ryggont i mycket större utsträckning. Kanske kan ni börja med att justera remmarna på den ergo ni har för att den ska räcka längre? Jag tycker nämligen det låter lite konstigt att ni båda får ont redan vid 10 kg.
p_sarah skrev:Jag undrar också om ni bär barnet på mage el rygg? Tillräckligt högt upp? Jag har sett flera bära barnet för långt ned och då blir det axel/ryggont i mycket större utsträckning. Kanske kan ni börja med att justera remmarna på den ergo ni har för att den ska räcka längre? Jag tycker nämligen det låter lite konstigt att ni båda får ont redan vid 10 kg.
Håller med. Bär min 16 månaders i ergo ibland och får inte ont alls, nu vet inte jag hur mycket han väger men vid 1 år vägde han 14,5 kg ca så...ja. Jag får bara ont om remmarna inte är ordentligt åtdragna så jag känner att jag måste gå lite framåtlutad (när han sitter på ryggen).
En Tula Toddler tror jag är för stor, från 80 cm cirka och innan dess hamnar inte benen bra. Beror förstås lite på barnets proportioner, men jag tror inte en bebis på 70 cm sitter bekvämt. Däremot skulle säkert tex en Boba funka, räknas väl som lite toddlersele men är egentligen inte så mycket större än Ergo och funkar därmed sämre till större barn. Lite större är den kanske.

Ni bär mest på mage alltså? Kan korsade axelband vara ett alternativ? Det ska väl funka med Ergo även om den inte är gjord för det. På Manduca är det jätteskönt att korsa banden.
Av honungsmarmelad
Tula fungerar garanterat inte till ett så kort barn. Tror selen är feljusterad om man får ont så tidigt. Testa sjal istället annars, det belastar mycket jämnare. Jag tycker inte att ergon någonsin varit skön att bära i längre stunder men bär man fär långt ner får man ont snabbt.
gretasofia skrev:Min lill-palt är en kraftig kille. Vid senaste kontrollen på bvc vägde han 10,4 kg och var drygt 70 cm lång. Han älskar att bli buren i sele och kan inte amma till sömns, utan endast gunga i selen. Tar en sisådär 45 min per gång och sen sover han några ynka minuter i sängen innan han vaknar = mer bärande i selen. Vi har en Ergo som har varit underbar men både jag o min man börjar få ont i axlar o rygg. Vi tycker inte att den avlastar optimalt längre. Kan man byta till en toddler-sele redan nu? Tips?
Försök med att justera remmarna på olika sätt. Om du söker på youtube så finns det tom en video med tips just för Ergo, sök på typ adjustment tips ergo el dyl.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?