Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anpa
Hej,
har frågat förr, men det kanske har kommit nya selar ;-).. HAr en Boba 3G till lillan som jag är nöjd med, dock undrar jag om det inte finns större selar (hon är snart 2,5). JAg är jätteliten, ca 152 cm och rätt smal. Så tex Ergo funkar inte på mig..
Av mammatillE
Åh okej jag visste inte det. Vet du vad det är som inte funkar med dem? För annars kanske det går att beställa ännu mindre band tex än den minsta storleken har eftersom de ändå sys efter beställning?
Av LillaGrodan
Jag är inte så stor - 160 cm och 47 kilo. Oh snap har jag använt. Det är den enda av de lite större selarna som jag hittat som fungerar för mig.
Av anpa
LillaGrodan skrev:Jag är inte så stor - 160 cm och 47 kilo. Oh snap har jag använt. Det är den enda av de lite större selarna som jag hittat som fungerar för mig.
Hur stor är själva selen? På bilden ser den inte större ut än tex Boba eller Beco?
Användarens profilbild
Av Cayenne
anpa skrev:
Cayenne skrev:Jag är lika kort som dig och rekommenderar sjal. Inte så lång, utan omkring fyra meter räcker till en ryggsäcksknytning.
Tack, men det är sele jag vill ha.. :D
Meitai skulle jag kunna tänka mig funka, men tyvärr är det jättesvårt när man är kort. Selarna passar inte. Jag hade en ergo ett tag - så länge jag hade gravidkilon funkade den, men sedan gick det inte alls. En sele som är bra till en som är 160 cm har min erfarenhet visat, passar inte på en som är 8 cm kortare.
Av majo0322
anpa skrev:
mammatillE skrev:Wompat går ju att beställa med stor sittdel o korta midjeband/axelband.
Men har förstått att den inte passar så bra till små bärare :hmm:
Om du skulle vilja testa visar jag gärna en Wompat medium. Normala remmar. Jag är 165 och normalsmal, och drar inte ihop den på minsta möjliga när jag bär utan ytterkläder.
Av LillaGrodan
anpa skrev:
LillaGrodan skrev:Jag är inte så stor - 160 cm och 47 kilo. Oh snap har jag använt. Det är den enda av de lite större selarna som jag hittat som fungerar för mig.
Hur stor är själva selen? På bilden ser den inte större ut än tex Boba eller Beco?
Den har inte alls lika stor panel som Tulan. Bredden på Oh snap är 38 cm lite drygt (har en Boba 2G med och där är sittytan 32 cm). Oh snap har lika bred panel hela vägen, till skillnad från Boban. Oh snap är inte så jättehög - 41 cm - men den har en rätt styv/stadig övre del som gör att den känns mycket stabilare för ett längre och större barn. Jag hade allra helst velat ha en Tula för den stora panelen, men jag kan inte ha den helt enkelt. Oh snap har varit ett riktigt bra alternativ för oss. Större sittyta än på Boban, vilket jag ville ha när de blev äldre och avlastade mycket bättre. Rejälare höftbälte och vaddering i axelremmarna.
Av anpa
LillaGrodan skrev:
anpa skrev:
Den har inte alls lika stor panel som Tulan. Bredden på Oh snap är 38 cm lite drygt (har en Boba 2G med och där är sittytan 32 cm). Oh snap har lika bred panel hela vägen, till skillnad från Boban. Oh snap är inte så jättehög - 41 cm - men den har en rätt styv/stadig övre del som gör att den känns mycket stabilare för ett längre och större barn. Jag hade allra helst velat ha en Tula för den stora panelen, men jag kan inte ha den helt enkelt. Oh snap har varit ett riktigt bra alternativ för oss. Större sittyta än på Boban, vilket jag ville ha när de blev äldre och avlastade mycket bättre. Rejälare höftbälte och vaddering i axelremmarna.
Tack, kanske ska prova en sån!!
Av anpa
majo0322 skrev:
anpa skrev:
mammatillE skrev:Wompat går ju att beställa med stor sittdel o korta midjeband/axelband.
Om du skulle vilja testa visar jag gärna en Wompat medium. Normala remmar. Jag är 165 och normalsmal, och drar inte ihop den på minsta möjliga när jag bär utan ytterkläder.
Jag provar den gärna :-)!!!
Av majo0322
anpa skrev:
majo0322 skrev:
anpa skrev:
Jag provar den gärna :-)!!!
När var hur?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?