Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erika H
Sedan grodan var liten har vi en hel del bärdon att välja på, men det finns ju alltid en lucka att fylla :D Jag hoppas bara att ärtan vill bli buren i samma utsträckning...
Vi har en sino att börja med, men vill ha en till sjal att växla med som lämpar sig för nyföding (ibland måste man ju tvätta). Sist bar vi i sino tills grodan kunde bäras i mei tai på ryggen. Vi har också en stork, men jag tycker att den är tjock och varm, och knuten blir otymplig, och nu blir det ju en julibäbis. Funderar på en Aldoria, eller en gås, eller en WBS... De två första kan jag ju testa i butik här i Sthlm, men inte WBS. Den är ju dessutom dyrare. Sååå... Tips på sval, skön sjal, elastisk el vävd spelar mindre roll. Gärna snygg, och om ni har någon jag kan klämma på här i sthlm innan jag köper är det ju ännu bättre.
Vill du klämma på en Aldoria Bambu Soft eller en Moby Wrap och har vägarna förbi Hornstull inom en snar framtid - skicka pm till mig så stämmer vi träff.
Jag har också just införskaffat en trikåringsjal, efter inspiration från en tråd som Ponyo startade :-).
/Liselotte, som ska få barn nummer två om sisådär en och en halv vecka
Av Ponyo
LiselotteM skrev:Vill du klämma på en Aldoria Bambu Soft eller en Moby Wrap och har vägarna förbi Hornstull inom en snar framtid - skicka pm till mig så stämmer vi träff.
Jag har också just införskaffat en trikåringsjal, efter inspiration från en tråd som Ponyo startade :-).
/Liselotte, som ska få barn nummer två om sisådär en och en halv vecka
Hoppas du blir nöjd med trikåringsjalen. Så jag inte lurat in dig i något :oops:
Testa att bära japanskt. Det tyckte jag den var bäst till.
Och jag är gärna med på en träff. Om bara storan vill blir frisk någon gång.
Ponyo (lite off topic, sorry): Nä, jag tror absolut inte att du lurat in mig i nåt, tvärtom! :). Jag ska testa med den japanska bärningen. Nyfiken på hur du fick till det med amningen där. Men det kan vi kanske avhandla någon annanstans - om du vill.
Av Ponyo
LiselotteM skrev:Ponyo (lite off topic, sorry): Nä, jag tror absolut inte att du lurat in mig i nåt, tvärtom! :). Jag ska testa med den japanska bärningen. Nyfiken på hur du fick till det med amningen där. Men det kan vi kanske avhandla någon annanstans - om du vill.
Jag bara tiltade över honom mot bröstet. :lol:
Men det gällde hänga med när han växte, för det gör de i början, och vips hamnade han för högt upp. Ringarna bör vara bak i ryggen, och då är det svårare att justera mot en vanlig ringsjal.

Hmm... Borde använda den mer igen.
Tack för svar, Ponyo!
Vägarna förbi är kanske att överdriva, men ibland är det ju värt att ta en omväg. Och om jag kan få chansen att klämma på en gås samtidigt vore det ju ännu bättre :)
Hojta till när din större pojke är frisk, Ponyo, så kan vi kanske fixa en liten sjalträff vi tre! :)
(Om jag inte ligger och föder barn just då)
Grodan och jag kan på söndag, på vardagarna är det lite körigare, men 14-15/3 är jag ledig. Något alternativ som funkar? Jag har en superbra mei tai att bidra med om någon vill klämma och känna. Och en ergo performance.
Söndag skulle funka för mig. Sen börjar det bli lite farligt nära förlossning för att jag ska våga planera för mycket :).

11 mars ska bebisen komma om allt går enligt schema (fast jag tycker att det trycker på väldans mycket redan nu).

Vad säger du, Ponyo? Jag skickar pm till dig också, ifall du inte ser detta. Om någon mer som läser detta vill komma och klämma på sjalar och selar - hojta till! Ni är välkomna i så fall, till Hornstull.

Jag vill gärna klämma på en Ergo, för övrigt!
Kan tillägga att jag har följande hemma:
- Moby Wrap
- Aldoria Bambu Soft
- Aldoria, den tjockare sjalvarianten
- En Hoppediz, 5,2 meter
- Melkaj mei tai
- Boba 2 g-sele
- Ellevill Zara Niike
- Taylor Made trikåringsjal
- Dolcino ringsjal

(hoppsan, det har visst blivit några sjalar, trodde inte att jag hade så många innan jag skrev ned allihopa)
Av Ponyo
Har läst pm, men svarar här.

Nu är det Bs tur att vara sjuk. Dock inte allvarligt sjuk (peppar peppar)
Jag är ute och går promenader med honom i sjal, men är helst inte inomhus på folkrika platser. Vilket man kanske bör vara om man ska testa sjal. :lol:
Och inte heller åker jag så mycket kommunaltrafik. Så jag vill helst lämna det öppet för att se hur dagsformen är just nu.

Den 14:e eller 15:e mars åker jag ner till Malmö. Dags för mormor och morfar att träffa lille B.
Liten Hornstullssjalträff sker nu på söndag, hemma hos mig vid Hornstull, enligt planen som den ser ut just nu!

Återkommer om tid. Du är varmt välkommen om det känns som om det är läge då, Ponyo! Du kan hålla det helt öppet. Jag pm:ar dig mitt telefonnummer. Hoppas att lillen kryar på sig snabbt!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?