Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Teusa
Jag har ibland ont i höfterna av foglossning trots att det är ett år sedan jag var gravid. De senaste veckorna har det gjort extra ont. Idag när jag bar i Ergon gjorde det skitont...

Har jag Ergon fel? Vad ska jag justera? Är Ergon fel för mig?

Jag har inte använt sjalen sen i höstas, ska prova om den funkar bättre. Men nu med snö och slask och vinterkläder tycker jag det är så mycket lättare med Ergon.

(Och ja, jag vet att jag borde göra övningar mot foglossningen. "Ska bara"...)
Av p_sarah
Jag har börjat bära i ergon nu (på ryggen) när dottern är över året och har fått ont i fogarna nu igen, men jag har varit helt säker på att det beror på modden/isen. Har jag fel??
Av mammatillE
Jag tycker selar är sämst med foglossning eftersom de ju tar ner all vikt på höften, vilket man inte vill vidfoglossning. Mei tai eller sjal är mycket bättre. Och att inte bära med tjocka vinterkläder emellan.. Bärjacka är grejen!
Av p_sarah
mammatillE skrev:Jag tycker selar är sämst med foglossning eftersom de ju tar ner all vikt på höften, vilket man inte vill vidfoglossning. Mei tai eller sjal är mycket bättre. Och att inte bära med tjocka vinterkläder emellan.. Bärjacka är grejen!
Jag använder ergon när vi har bilen, dvs in och ut ur affärer och till/från garaget. Bärjacka är tyvärr verkligen INTE grejen i såna lägen ;) De är dock jättebra om man ska gå utomhus längre promenader, vilket kanske TS gör :tumup: Samma gäller väl även sjal och kanske även mei tai (om man knyter noga och tar lite tid på sig). Sele är 1000 ggr snabbare om man ska bära korta tider.

Ska verkligen tänka mig för med selen om det fortsätter göra ont, tack för infon!
Av mammatillE
Jag använder också sele, men det är inte optimalt liksom. Men ibland vill man att det ska gå fort eller kunna ta på den ute o då blir det den ändå. Men jag väljer hellre andra alternativ när jag kan liksom.
Användarens profilbild
Av Teusa
TS här. De enda gånger när jag bär lite längre är vid besök hos mina föräldrar. Där har vi bara en sulky som jag inte är särskilt förtjust i. Just nu blev det taskig tajming med extra illa foglossning och besök hos föräldrarna med många utflykter.

Har hittills burit på magen under vanlig jacka med babyskyddets åkpåse över Lillskrutt. Igår provade jag dock på ryggen utanpå jackan och det gick bra med foglossningen trots stå på buss med galen bussförare och gå ganska mycket. Tror midjebältet hamnade lite högre upp.

Jag gillar verkligen Ergon, får väl undvika den när foglossningen är som värst.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?