Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
Man har ju spänne/band kring midjan, bröstet samt axelbanden. Min fundering gäller främst den sista, där man ju alltid (el oftast iaf) har två ställen att dra åt på, o eftersom jag ibland har lite otur när jag tänker funderar jag på om det gör någon skillnad hur mkt/lite man drar åt dessa band? Gör de samma el olika saker? Jag tänker att bandet närmast panelen justerar hur hårt denna sitter/sluter om barnet, el är jag helt ute o cyklar? Ska denna justeras innan selen tas på? Tycker inte det går så lätt efter iaf. Sen undrar jag hur var ni placerar midjebandet o spänner ovanför bröstet o hur hårt ni drar åt dessa?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag tänker att bägge remmarna på axelbanden styr samma sak i stort - alltså längden på axelbanden. Den övre remmen styr dock också var vadderingen hamnar i förhållande till den totala längden på axelbandet.

Bröstspännet spänner jag rätt hårt när jag bär utanpå ytterkläderna då axelremmarna lätt vill glida på min jacka. När jag bär inne, och ffa när jag bär på ryggen inne är bröstspännet mer bara en säkerhetsgrej för att axelbanden inte ska halka iväg av misstag, men inte inte ngt som sitter spänt egentligen.

Jag gillar att ha höftbältet just på höften, och hårt åtdraget när jag bär på ryggen (= gillar selar med lång vaddering) När jag bär på magen tycker jag att det av sig självt blir mer ett midjeband än ett höftbälte, liksom att det kommer upp i svanken nästan, och ngt lägre på magen. Tycker dock att det har varierat rätt mkt mellan selar var det varit bekvämast att ha midjebältet. Vissa har så kort vaddering att det bara blivit obekvämt att ha bältet kring höften. Kke också att det påverkat hur stort barnet varit vid tidpunkten?
Användarens profilbild
Av Carolinah
Ja precis, lite olika funkar de ju, tänkte också på att det var lättare att dra i banden närmast panelen när jag bar på mage o i de andra när jag bar på rygg, alltså när man skulle justera.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Jag tycker det är viktigt att dra åt bröstspännet äv. För att avlasta axlarna. Tycker avlastar bäst om man har axelbanden nästan lite lösa, med " luft " mellan banden o skuldran. O alltså tightar höft o bröst spännen jättehårt, så det är där tyngden hamnar :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?