Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Niini
Är helt ny på området bärsjalar men tycker det verkar som en riktigt bra början för mamma och barn. Har rätt lätt att få ont i rygg o axlar om jag bär en tung väska en längre stund och speciellt axelremsväskor är illa. Kan jag ändå bära utan problem? Har förstått att det ska vara ergonomiskt såvida man knyter o bär rätt.
Har väl kanske tänkt som så att sjalen ska vara till för att bära här hemma och även på stan i sommar/höst och andra "trånga" ställen o evenemang. Vi kommer skaffa vagn så längre promenader o så tror jag inte jag kommer använda sjalen.
Kommer försöka få tag i en begangnad sjal i första hand. Vad rekomenderar ni som är mer hemma på detta att jag letar efter? Kommer ev. byta ut sjalen till en Manduca när barnet blir större (i vinter/nästa sommar 2014).
Av Kickan
Hej! :hello: Är själv ganska ny i denna värld av sjalar men har i allla fall gjort den erfarenheten att även en med taskig rygg/axlar/nacke (som jag själv) kan bära i sjal! Och jag är såå lycklig över detta :vågen: Mina tre stora barn kunde jag aldrig bära eftersom jag bar i en sele av känt märke som totalt tog död på bärglädjen. Men sen upptäckte jag detta med sjalar :heart: och här är rätt plats att få guidning! Låter mer erfarna sjalare ta vid i tråden :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
Hej och välkommen! En trikåsjal är ju det allra enklaste för en nybörjare och mysigt att ha i början. Sen om man gillar sele, Mei Tai eller sjal är en smaksak, man får prova sig fram, alla gillar olika. Du kan ju kolla efter begagnat på köp och sälj här på forumet, så behöver det inte bli så himla mkt pengar om man är osäker och vill kunna testa lite olika.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?