Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
Fick just en fråga från sambons kusin om varför minimundus bara kostar ca 450:- medan andra kostar uppåt 800:-.
Jag blev lite ställd och undrar om nån har ett bra svar? :hmm:
Användarens profilbild
Av Rawa
Jag vet inte utan kan bara gissa.

Minimundus är ju både produktutvecklare och återförsäljare vilket gör att de hoppar över (minst) en mellanhand, på samma sätt som Stadiums eget märke är billigare än Haglöfs/Fjällräven.

Minimundus har inga stora dyra exklusiva reklamkampanjer för bärsjalarna.

Minimundus har låg modegrad och trendfaktor på sina bärsjalar, de har klassiska färgställningar och materialval som står sig säsong efter sässong vilket ger lägre omkostnader för produktutveckling/marknadsföring/lansering.

Minimundus räknar förmodligen med att sälja fler sjalar tack vare priset och hoppas på att kunna göra lika stor vinst som andra i slutändan.
Användarens profilbild
Av rithelo
Det låter som en alldeles utmärkt förklaring! :tumup:
För jag kan inte se att det skulle vara en kvalitetsfråga. Sjalen är ju super!
Tack för förmuleringar också, jag kopierar dem rakt av :lol:
rithelo skrev:Det låter som en alldeles utmärkt förklaring! :tumup:
:iagree:

Tyckte att den minimundus vi hade var helt i klass med andra basic trikåsjalar (och nu har de ju kommit med en massa fina randiga och inte bara svart, vit eller blå som det var då... :roll: :wink: )
CrazyMagpie skrev:

Tyckte att den minimundus vi hade var helt i klass med andra basic trikåsjalar (och nu har de ju kommit med en massa fina randiga och inte bara svart, vit eller blå som det var då... :roll: :wink: )
Vad bra, då fick jag svar på det jag tänkte fråga, om Minimundus är lika bra som de dyrare märkessjalarna. :tumup: Då kan jag rekommendera den om nån frågar. :D
Av p_sarah
Dessutom: De består av mindre tyg totalt sett? De är ju inte lika breda och i inte lika långa (4,7 resp 5,2 m eller hur var det?) som andra trikåsjslar. Och mindre tätt tyg på något vis.

Lägger jag en minimundus ihopflätad bredvid en moby wrap skiljer det mycket i volym/vikt.
Smultronbarn skrev:
CrazyMagpie skrev:

Vad bra, då fick jag svar på det jag tänkte fråga, om Minimundus är lika bra som de dyrare märkessjalarna. :tumup: Då kan jag rekommendera den om nån frågar. :D
Jag vet inte om jag kan säga att minimundus är lika bra som alla de andra märkessjalarna, men helt ok, absolut. Jag tycker att man får mkt sjal för pengarna och absolut en sjal jag skulle rekommendera att börja med från första början.

Däremot så ställer jag mig tveksam till att de rekommenderar trikåsjalen upp till 8-12 månader, även om det så klart går att bära med den så pass länge. Skulle jag köpt en till min halvåring skulle jag blivit mkt besviken på avlastning och komfort och som det var för oss hade jag hunnit sälja vår trikåsjal och gå helt över till vävd/sele långt innan halvåret (men så är jag ingen trikåfantast heller och har enbart haft vävda sjalar till tredje barnet :wink: )
Användarens profilbild
Av Bebile74
Jag gissar på Minimundus är svensk tillverkad och då slipper dem betala massa avgifter och ibland tullavgift.
Sen fick jag höra från en återförsäljare att om dem köper bärdom från uttlanden då måste man betala skatt för det. Det var något sånt hon sa.
Däremot så slipper man skatten om man köper från uttlandet som privat person.

Hoppas jag har inte rört till det för mycket sitter här med feber och huvudvärk :ill:
Användarens profilbild
Av rithelo
p_sarah skrev:Dessutom: De består av mindre tyg totalt sett? De är ju inte lika breda och i inte lika långa (4,7 resp 5,2 m eller hur var det?) som andra trikåsjslar. Och mindre tätt tyg på något vis.

Lägger jag en minimundus ihopflätad bredvid en moby wrap skiljer det mycket i volym/vikt.
Det där har jag också tänkt faktiskt...borde stämma.
Såväl som det här med tull och frakt och allt. :tumup:
Användarens profilbild
Av Disaia
CrazyMagpie skrev:Däremot så ställer jag mig tveksam till att de rekommenderar trikåsjalen upp till 8-12 månader, även om det så klart går att bära med den så pass länge. Skulle jag köpt en till min halvåring skulle jag blivit mkt besviken på avlastning och komfort och som det var för oss hade jag hunnit sälja vår trikåsjal och gå helt över till vävd/sele långt innan halvåret (men så är jag ingen trikåfantast heller och har enbart haft vävda sjalar till tredje barnet :wink: )
Håller med! Älskar vår Minimundus och den har varit guld värd som introduktion till sjalvärlden: mysig, enkel att använda och snygg! Men nu är pojken en stor och stark 3-månaders och då funkar den inte lika bra... När han ålar och sträcker på benen och grejar så töjer sig tyget och glider på låren så han inte sitter bra längre. Skulle bara rekommendera till de som köper innan barnet kommer för den första tiden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?