Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag blir inte klok på vilken bärsele jag ska investera i. Har burit min pojk mycket i sjal (först tricot, sen tunn vävd på mage och nu i en grövre kortare på ryggen) men nu börjar han vilja upp och ner mer och verkar känna sig lite för fast i sjalen. Jag har provat patapum toddler men är orolig att pojken växer ur den för fort, ergo performance som känns lätt och skön men kanske inte avlastar lika bra? Tula är tyvärr för stor för mig som är 165 lång o väger 50 (är smal om ryggen). Sen ska också mannen (187/83) kunna ha den. Min pojke är något större än medel ca 80/11.
Vi tänkte använda den både i stan, på resor men framförallt i fjällen eller på vandring. Det talar förstås för tunnt material som torkar lätt o väger lite.
Några tankar, erfarenheter eller tips?
Det är nog bara att fortsätta prova. Jag provade ett par olika modeller innan jag hittade en som passade mig, blev en tuli til mig och en beco kopia till maken. Vet inte riktigt hur mkt man kan lita på vilken kroppsbyggnad som selen är ämnad för, det har då inte stämt för mig. Men man känner ganska fort om det är rätt eller inte.

Lycka till
Till ett såpass stort barn är ju en toddlersele att föredra, särskilt om ni vill kunna ha den ett tag och att han ska sitta riktigt bra längre stunder. Jag älskar min Tula, men om den är för stor brukar Wompat eller Babyhawks Oh Snap vara de som rekommenderas i första hand. Boba eller Ergo performance som du ju provat skulle kanske fungera nu, men när barnet växer kommer han inte att sitta lika bra.

En större mei-tai eller mei-tai-hybrid är ett annat alternativ och går att hitta rätt mycket billigare. Går snabbare att knyta än sjal och avlastar bra. Nackdelen är att man får band som släpar i backen när man knyter utomhus vilket man slipper med sele.
Tack för tips! Vet du var jag kan få tag på wompat eller oh snap, är någon av dem bättre om man är liten? Eller för den delen en meitai att prova? Gärna i göteborgsområdet...
När det gäller mt, avlastar den lika bra som sele?
Jag har en Oh snap från babyhawk. Jag hade helst velat ha en Tula toddler men är alldeles för liten är 160 och väger 47kg. Kan utan problem fortfarande bära min yngsta som blir 4 till våren. Hade gärna sett att sittytan varit bredare men som sagt.....bästa alternativet för mig :-).
Efter några frågor om resultatet av min jakt tänkte jag att det är lika bra att också svara här i offentlighet för nytta i andras sökningar. :)

Det blev alltså en Patapum toddler, inte minst för att den gick att hitta billigt. Lillen är trots allt bara ett, så håller den ett år eller två för oss så kan vi byta till ett annat alternativ sen. Hittills är jag väldigt nöjd, jag har varken gillat ergo eller manduca, men den här går att justera så att den sitter riktigt tajt och bra. Jag gillar också det stadiga materialet som känns robust utan att ta allt för lång tid att torka när det blivit blött (vi har testat i regn, utan poncho...).
Särskilt gillar jag de extra banden för avlastning som gör stor skillnad när man har en liten kille som gärna trycker sig ut från ryggen och hänger år alla håll. För min sambo som är bra mycket längre än mig går de dock inte ens att knäppa, men då funkar selen även utan. Jag bär mest på ryggen, annars hamnar Ts huvud nästan framför mitt, men sambon gillar den bra fram också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?