Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emzz
vet inte alls om jag lägger denna tråden rätt då jag är helt ny här.
Är också helt ny på sjalar... Jag ska snart föda mitt första barn och vad jag förstått så är det helt underbart att bära bebisen i en trikåsjal.

Min fråga är då, VILKEN? det finns ju så otroligt många olika, hur vet man vilken man ska välja?

Jag hoppas verkligen nån vill hjälpa mig för jag har ingen koll alls :/

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Av dolvis
Hej och välkommen hit!
Jag är ingen expert på trikåsjalar - har själv bara provat två olika. Men jag tror att när det gäller trikå så funkar de flesta rätt bra - det är bara om man har småttis mitt i sommaren som det kan vara skönt med någon som är så sval det går, annars kan det bli väldigt varmt.
De jag provat är Moby Wrap som jag hade till min januari-bebis och den funkade fint. Ganska tjock och kändes stabil. Funkade fint under jackan med bebis på vintern. Sen till min sommarbebis hade jag minimundus och den var tunnare och därmed lite svajigare, och blev ganska svettig ändå.
Om du vill köpa prisvärt tror jag att Mysak som säljs ny på tradera är en helt ok, ganska tjock trikåsjal till bra pris!
Användarens profilbild
Av Sanna81
Välkommen hit!

Det tråkiga svaret är att det är en smaksak vilken man föredrar. Jag hade en mam eco, som jag var nöjd med. Den tillhör de lite stadigare, som man kan använda något längre än de som är mer stretchiga. Bor du nära någon återförsäljare kanske du kan åka dit och prova? Vill man prova flera olika kan det ju vara bra att köpa begagnat och prova sig fram så.

Här på sjalbarn finns också en del med recensioner som man kan kika på.
Användarens profilbild
Av kristinek
Läst många som säger att Looma Sino är bäst, de går dock bara att hitta begagnat nu.
Vår absoluta favvo var Wrapsody bali stretch. Den är bredare än de andra, så kanske lite otymplig
med en riktigt liten bebis(man lär sig med lite träning). Men avlastar bra och räcker lite längre.

Båda de ska vara svala. Vad gäller värmegrad så tror jag på svala sjalar. Jag tycker det kan bli varmt när man bär inne annars, ofta har man ju nästan sommarvarmt inne! Sen är vi varma av oss både jag och sonen, så det spelar in i mina tankar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?