Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jessissen
Hej igen!

Ska köpa min första sjal, vill ha en diskret färg, beige eller vit,/natur.
Såg på sjalmarknaden två bebina, en på 3.7 m en på 4.6(tror jag).
Hur mycket behöver jag?
Jag är 164 cm lång drar storlek 38 i byxor, har stor byst, 75 F. Hur ska man tänka eller räkna, jag är helt grön i det här med sjalar och hänger inte med alls, men försöker. Inte lätt med alla förkortningar på märken och färger.

Mvh

Jessica
Användarens profilbild
Av Suskiv
Vill du kunna knyta alla knytningar så behöver du ha 4,6 m sjal.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
De flesta klarar sig med en sjal på ca 4,7 meter. Om man ska knyta xomslut eller xomslut2 (se bl.a www.babyboden.nu) så behövs oftast den längden. De flesta får då knyta sjalen bak på ryggen men den del lyckas få den att räcka för att knyta på magen. Det är en smaksak.

Bebina kan (?) vara lite korta i storlekarna precis som Didymos. Jag har för mig att de bägge mäts längs en hel kortsida, dvs inklusive en av spetsarna.
Storchenwiege och Hoppediz mäter längden exklusive de bägge spetsarna och därför kan man lägga till ca 40 cm (2x20 cm) i längd på dessa märken utöver det som är angivet.
Av jessissen
Hej!
Tack för sitt svar! Jag försöker leta mig fram i djungeln i sjalvärlden, det är inte alltid så lätt med alla förkortningar på färger och märken.
Då får det nog bli 4.6, för jag vill knyta på magen, höften kanske ryggen(känns lite osäkrrt just nu bara)

Jessi
Av sjaltokan
Välkommen hit hoppas du hittar en sjal du tycker om!!
Användarens profilbild
Av Anso
Men om du bor i Stockholm så ska du ju passa på och gå på Sjalbarnsträff och känna på sjalarna i verkligheten. Titta under "Bärsjalsträffar" :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?