Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dallan
Min tremånaders vill amma precis hela tiden och nu har jag skaffat en ringsjal som jag tänkt skulle vara praktisk när hon blir hungrig när vi är ute.

Jag har tittat på alla videos på youtube känns det som och det ser ju himla lätt ut, men jag får inte till det! Skulle helst vilja ha henne i vagga. Hon hamnar för högt, för lågt, för långt ut, helt enkelt överallt utom vid bröstet och hon blir fort sur och stretar emot. Någon som har ett bra tips? Eller är det öva öva öva som gäller?
Av Madde O
Det går att amma upprätt i ringsjal också. :wink: Det skulle jag tro är lättare än i vagga. Men då får du kanske stödja henne med en hand bak i nacken. Och öva på att få sjalen i rätt höjd och ev även stödja bröstet underifrån. Men det är mindre svajjigt att amma i sele så testa det om du inte lyckas med ringsjalen.
Madde O skrev:Det går att amma upprätt i ringsjal också. :wink: Det skulle jag tro är lättare än i vagga. Men då får du kanske stödja henne med en hand bak i nacken. Och öva på att få sjalen i rätt höjd och ev även stödja bröstet underifrån. Men det är mindre svajjigt att amma i sele så testa det om du inte lyckas med ringsjalen.
Ja absolut! Tänkte mest om det blir dingligt med en så liten :hmm:
Av Madde O
mammatillE skrev:
Madde O skrev:Det går att amma upprätt i ringsjal också. :wink: Det skulle jag tro är lättare än i vagga. Men då får du kanske stödja henne med en hand bak i nacken. Och öva på att få sjalen i rätt höjd och ev även stödja bröstet underifrån. Men det är mindre svajjigt att amma i sele så testa det om du inte lyckas med ringsjalen.
Ja absolut! Tänkte mest om det blir dingligt med en så liten :hmm:
Hm, undrar när jag köpte min ringis. Hon var ju iaf äldre än tre månader, kanske fyra månader någonting. Men du har ju helt rätt i att det är dingligt, framförallt med stora bröst som sitter lååångt ner på magen. :roll:
Av dinnajad
Jag funderade också mycket och hade problem i början men plötsligt började det gå lättare.
Så övning och att bebisen växer och kan hjälpa till lite mer var lösningen för mig.
Användarens profilbild
Av HPe
Skrutt var runt 3-4 månades när jag ammade ett tag i Ringsjal. Fick stötta huvudet med ena armen, men sjalen bar kroppen så jag tyckte det gick riktigt bra- efter lite övning, såklart.
När man väl får till det känns det plättlätt att amma i ringsjal, eller ja sjal i allmänhet, men innan man hittad vad som funkar för just en själv och ens barn kan det absolut kännas lite meckigt. :heart:

Det går ju att testa olika varianter på hur barnet ligger i sjalen, alltså antingen längsefter sjalen eller tvärsöver den, om barnet ligger med fötterna mot ringarna eller med huvudet mot dem - redan där finns det ju variation (och jag kan inte se att något skulle vara mer rätt eller fel, förutsatt att barnet kan ligga så att det har luftgångarna fria, inte blir för varmt och ihoptryckt etc.) Och sen går det ju att ha bäbisen upprätt i sjalen som de andra redan har nämnt, antingen "vanligt" eller i japansk, antingen som en groda i sjalen eller med benen utanför.
För mej blev det mycket lättare när jag kom på, eller fick tips om, att amma med bröstet uppåt, altså upp ur en urringning, eller med stöttning underifrån. Det funkar inte på långa vägar för mej att amma ur en boob-öppning när bröstet hänger neråt, då måste barnet så himla långt ner för att det ska funka.
Användarens profilbild
Av dallan
Jag får inte till upprätt med ringsjalen. Skruttan gillar inte att ha fötterna innanför och jag upplever att hon måste bli lite större innan det känns säkert med fötterna ut. Eller så måste jag bli säkrare på sjalen :?
Jag är sugen på sele också, men det verkar så praktiskt att kunna ha en ringsjal med sig eftersom den inte är så skrymmande
Användarens profilbild
Av dallan
dinnajad skrev:Jag funderade också mycket och hade problem i början men plötsligt började det gå lättare.
Så övning och att bebisen växer och kan hjälpa till lite mer var lösningen för mig.
Just nu är hon inte alls samarbetsvillig, kan alltid hoppas att det tar sig när hon blir äldre/förstår att hon får mat när hon är i sjalen!
Användarens profilbild
Av dallan
HPe skrev:Skrutt var runt 3-4 månades när jag ammade ett tag i Ringsjal. Fick stötta huvudet med ena armen, men sjalen bar kroppen så jag tyckte det gick riktigt bra- efter lite övning, såklart.
CrazyMagpie skrev:När man väl får till det känns det plättlätt att amma i ringsjal, eller ja sjal i allmänhet, men innan man hittad vad som funkar för just en själv och ens barn kan det absolut kännas lite meckigt. :heart:

Det går ju att testa olika varianter på hur barnet ligger i sjalen, alltså antingen längsefter sjalen eller tvärsöver den, om barnet ligger med fötterna mot ringarna eller med huvudet mot dem - redan där finns det ju variation (och jag kan inte se att något skulle vara mer rätt eller fel, förutsatt att barnet kan ligga så att det har luftgångarna fria, inte blir för varmt och ihoptryckt etc.) Och sen går det ju att ha bäbisen upprätt i sjalen som de andra redan har nämnt, antingen "vanligt" eller i japansk, antingen som en groda i sjalen eller med benen utanför.

Det finns hopp alltså! :D
telistant skrev:För mej blev det mycket lättare när jag kom på, eller fick tips om, att amma med bröstet uppåt, altså upp ur en urringning, eller med stöttning underifrån. Det funkar inte på långa vägar för mej att amma ur en boob-öppning när bröstet hänger neråt, då måste barnet så himla långt ner för att det ska funka.
:tumup: Guldtips, vi kom ett steg närmare!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?