Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dallan
Jag har börjat spana efter en vävd sjal eftersom trikån börjat bli svår att få till. Det är en djungel, men jag tror jag bestämt mig för att börja med en Ellevill Zara/Jade eller Paisley eftersom de är så snygga. Protestera gärna om det är en katastrofal nybörjarsjall

Nu till problemet: vilken längd? Kommer börja med att bära på mage, och vill nog ha möjligheten att knyta omslutet. Jag är 170 cm lång och har strl 40/42. Nu har jag en Minimundustrikå på 5,6 m och har två ändar på minst en meter kvar med knuten på mage och stör mig rejält på svansarna.
Klarar jag omslutet med 4,7 m?
Användarens profilbild
Av telistant
Det finns storlekstabeller på flera återförsäljares hemsidor. Du kan mäta hur lång din trikåsjal verkligen är, de töjs ut en del på längden under användning, och fundera på hur lång du skulle vilja att den ska vara.

Jag är 162 och drar 38-40 och använder 5,2 för jag gillar lite ändar och att knyta på hela sjalens bredd (för jag är så himlans petig då jag knyter :roll: ). Jag tycker inte att den känns galet lång heller. Men alla tabeller säger att jag klarar mej med 4,6m. Ellevill sjalarna har ganska långa snedställda ändar (om de inte ändrat det) så hela längden på sjalen blir lite extra lång då sjalens längd mäts på ena långsidan bara, så ena snedskurna änden blir liksom extra längd.

Annars har du valt en toppensjal :tumup: välj en du gillar så blir den använd.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Du bör kunna knyta om slutet på magen med knuten bak med en 4,7:a men att det kan behövas en 5,2:a för att enkelt kunna knyta på magen.

Mitt minne från den minimundus vi hade var att den töjde sig ngt enormt när man hande burit med den några dagar och att den då var betydligt längre än de angivna 5,6 meterna så jag instämmer i att det kan vara bra att mäta den när den är utsträckt.
Användarens profilbild
Av dallan
Tack för tipset att mäta, mycket riktigt hade jag över sex meter sjal! Det får nog bli 5,2 m för säkerhets skull.
Användarens profilbild
Av kristinek
Jag skulle köra på 5,2 :tumup:
Användarens profilbild
Av Carolinah
Tycker Ellevill är ett jättebra val. Nu har jag dock inte provat några andra vävda sjalar men är själv nybörjare och har bara använt sjal i 2-3 månader. Har en Zara och en Paisley, förstnämnda är tjockare men ger snäppet bättre avlastning men sistnämnda är tunnare och skönare i varmare väder. Är jättesugen på en Jade Mauve också. Tycker Ellevills sjalar ar de snyggaste jag sett hittills, gillar inte ränder och dyl utan hellre mönster eller enfärgat, gärna med lite lyster. Kör förresten 4,6, eller är det 4,7 på mina sjalar, är kort och mullig och med omslutet måste jag ibland knyta lite med ändarna.
Användarens profilbild
Av dallan
Carolinah skrev:Tycker Ellevill är ett jättebra val. Nu har jag dock inte provat några andra vävda sjalar men är själv nybörjare och har bara använt sjal i 2-3 månader. Har en Zara och en Paisley, förstnämnda är tjockare men ger snäppet bättre avlastning men sistnämnda är tunnare och skönare i varmare väder. Är jättesugen på en Jade Mauve också. Tycker Ellevills sjalar ar de snyggaste jag sett hittills, gillar inte ränder och dyl utan hellre mönster eller enfärgat, gärna med lite lyster. Kör förresten 4,6, eller är det 4,7 på mina sjalar, är kort och mullig och med omslutet måste jag ibland knyta lite med ändarna.
Jade mauve är en av mina favoriter också, så himla fin! Funderar på att slå till på en Paisley just pga värmen, håller på att bli kokt i trikåsjalen. Velar fortfarande om längden, men tror det blir 5,2.
Användarens profilbild
Av Carolinah
5,2 blir säkert jättebra till dig, du är ju ändå rätt lång, jag är bara 1,58.
Användarens profilbild
Av dallan
CrazyMagpie skrev:
Carolinah skrev:5,2 blir säkert jättebra till dig, du är ju ändå rätt lång, jag är bara 1,58.
:iagree:

...och skulle den kännas helt galet lång så finns det sax och symaskin! :wink:
Då kan jag sy mössor som matchar sjalen till mig själv och bebisen! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?